Impressie van Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Impressie van Gili Trawangan - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Impressie van Gili Trawangan

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

04 April 2010 | Indonesië, Gili Trawangan

Hallo allemaal

Het is inmiddels zondag 4 april, eerste Paasdag, zelfs bij het ontbijt was er geen eitje te bekennen, maar verder is het hier een prima oord om te vertoeven. Wat vooral opvalt is de stilte, er rijden hier geen auto’s en brommers, alleen paardenwagentjes (Cidomo) en fietsen.
Bij aankomst op dit eiland werden we zo als verwacht weer door een aantal mannetjes besprongen die allemaal de beste accommodatie voor ons hadden, maar eigenwijs als we zijn hebben we de rugtassen bij een restaurant neergezet, iets kouds gedronken en zonder bepakking op onderzoek uit gegaan. We vonden een prima kamer bij Merlati Bungalow’s, vier kamers op rij waarvan er drie door jongens uit New Zeeland bewoond werden. Aardige buren. Het strand is prachtig, met veel leuke restaurantjes. Het water is glashelder en lekker warm. We genieten in de schaduw van een van de vele bomen van het mooie uitzicht.
Overal staan een soort hutjes op palen, met een rieten dak. Daarin allemaal kussens om het je gemakkelijk te maken. Dit zijn van oorsprong gasten verblijven, die je bij alle huisjes ziet staan en hier voor de toeristen zijn neergezet. In restaurants kun je daar ook gewoon eten. Het loungen is hier waarschijnlijk uitgevonden. Als we na het eten naar ons huisje lopen is de huismeester een grote lepel aan een bamboestok aan het binden. Als ik vraag waarom hij dat doet vertelt hij lachend dat hij een kip uit de boom gaat meppen voor de saté ajam van morgen. Zaterdag hebben we fietsen gehuurd en zijn we het eiland rond gefietst, tenminste als het zand niet te mul was. De fietsen op zich zijn een plaatje waard, bij het Centraal Station in Amsterdam willen ze die echt niet stelen hoor. We gaan het hier steeds mooier vinden, de strandjes zijn adembenemend. We nemen onderweg een duik en dan is deze dag weer om. Vandaag hebben we een snorkel-tocht met een glass bottom boot gemaakt langs de drie Gili eilanden, eerst naar het middelste eilandje Gili Meno en daarna naar Gili Air. Prachtige vissen en koraal, een paar van de snorkelaars hebben ook nog schildpadden gezien, wij helaas niet. Op Gili Air hebben we gegeten, maar van het eiland zelf hebben we weinig kunnen zien. Al met al een prachtige ervaring rijker zijn we om half vier weer op ons eigen eiland terug.
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, maar zodra er weer iets te melden valt laten we dat weten. De foto’s laten zien wat we bedoelen.

Groetjes Wim en Jenny

• 04 April 2010 - 09:32

Eric Van Aalst:

getverderie wat een rotleven zeg daar ehhhh ik bedoel hier het regent miesert bah ik wil ook zon en zee
    veel plezier en wachten op volgende verslagen
    groetjes
    eric en wim

• 04 April 2010 - 09:55

Remieke:

leuk om jullie verslag te lezen en herkenbaar omdat we er ook geweest zijn. blijf lekker genieten daar in het verre oosten gaan wij ook doen vanaf volgende week.
    Groetjes Remieke

• 04 April 2010 - 09:56

Remieke:

Groetjes Remieke

• 04 April 2010 - 10:55

John:

De gordijnen dicht, het licht uit, de verwarming op 28, oordoppen in, een beetje alcohol in het hoofd even weg dromen en dan lig ik ook voor 5 minuten op zo'n mooi strand. Ben niet jaloers hoor maar .... als .... dan....., geniet ervan!!!

• 04 April 2010 - 10:58

Karin:

geef je helemaal gelijk eric, wij doen iets toch niet helemaal goed met ons leven!!
    wim en jen, geniet ervan

• 04 April 2010 - 11:33

Jan Sluijter:

Het eiland ziet er heerlijk uit( mooie plaatjes)en ik begrijp dat jullie genieten. Veel plezier verder. Groeten, Jan

• 04 April 2010 - 13:18

Jacqueline:

Hier bij ons ook nog niks te merken van paas. Pascal is bezig met de deur in Luuk zijn kamer, overal is het een troep, maar maakt niet uit. Luuk had vanmorgen al om 9.30 zijn eerste wedstrijd van zijn toernooi bij de kennemers. Ze zijn eerste geworden uit hun poule. Erg leuk!!
    Genieten jullie maar lekker van al dat goeds!!

• 04 April 2010 - 13:22

Luuk:

Leuke foto's waren het. We waren zondag kampioen geworden en ik had er ook 1 gescoord. We hadden ook een beker gehad.

Knuffel van Luuk

• 04 April 2010 - 16:03

Peter Vestering:

Hoi Wim en Jenny,

wat een genot als je de foto's ziet. hier is het koud en nat. geniet er lekker van en we zien de volgende foto's weer komen. groetjes peter V.
    p.s kunnen we daar niet eens gaan zingen?

• 04 April 2010 - 16:24

Ans:

Hallo boffers,

Ik zou daar blijven.....
    en goed idee van Peter, zijn we te boeken? Ik ben voor! Veel plezier verder en groeten van Cor en Ans.

• 04 April 2010 - 17:55

Astrid En Martien :

hoy jenny en wim geniet van al het moois dit brengt weer herinneringen me zich mee lekker eten en lieve mensen die niet al die luxe kennen als wij dat ben je daar wel van bewust dat wij bevoorrecht zijn . wonderlijk

• 05 April 2010 - 07:56

Nico En Margaret:

Na het verwerken van de paaseieren zijn Nico en Edwin aan de tuin begonnen. Dus bij ons de hollandse klei!
    Het zal wel een prachtig plaatje zijn en we zeggen GENIET ERVAN!!!!!!!

• 05 April 2010 - 08:55

Merel:

Ik vindt het leuke om jullie verslag te lezen.Het eiland ziet er heerlijk uit(hele leuke foto's)

Heel veel plezier verder.

Groetjes Merel

• 05 April 2010 - 10:54

Wim En Margriet:

Om jaloers op te worden !!
    Jullie snappen het wel Kermis Wormerveer Koud en Winderig hier.
    En jullie maar lekker genieten ,doen jullie goed!!
    Gr. W en M

• 05 April 2010 - 15:14

Lia En John:

wij zijn helemaal niet jaloers. erge mooie foto's. geniet er lekker van. groetjes john en lia

• 06 April 2010 - 09:08

Pim En Marjan:

Jee, luitjes, niet verkeerd hoor!!!, ga er heerlijk genieten, hier komt net een flauw zonneke schijnen, veel fun en we kijken uit naar jullie volgend verslag.

• 06 April 2010 - 14:41

Max:

Jullie zullen het wel zwaar hebben zo te horen!
    Veel plezier!

• 07 April 2010 - 17:15

Cobi En Mart:

Het ziet er allemaal erg paradijselijk uit. Hier hebben we ook een strand, maar toch wel anders......
    (ik ben weer geslaagd, dus kan weer verder).

• 11 April 2010 - 09:02

Annemarie&Jody:

Wim&Jenny geniet ervan.
    Het ziet er allemaal fantastisch uit.