Kathmandu 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Kathmandu 2 - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Kathmandu 2

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

13 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Kathmandu 2

Hallo allemaal,
Wat leuk dat jullie allemaal reageerden op het eerste verslag!
Voor diegenen die erg veel interesse hebben in de nieuwe sandalen van Erik heb ik een teleurstellende mededeling, hij draagt nog steeds een lange broek en wandelschoenen. Maar om de pijn iets te verzachten zal ik een foto van Karin haar nieuwe sandaal plaatsen.
Wat “mijn” zangmaatjes betreft, Ronald ik plaats de nieuwe optredens vanuit Nepal, dus gewoon mailen,het kan alleen iets langer duren. En Dirk, zit je lekker op MIJN plekkie?????
John, wees maar gerust, af en toe is een mannetje best handig!

Zo, dat was dat, nu ons verslag van vandaag.
We zijn na het ontbijt weer in hetzelfde Suzuki busje gestapt waar we gisteren mee op pad zijn geweest, leuke jongen en een geweldenaar in het verkeer. Nooit geweten dat een busje door zulke kleine gaatjes kan…… Hij bracht ons eerst naar Pashupatinath. Daar hebben we de lijkverbranding gezien. Bizar maar ook heel bijzonder.Toen wij aankwamen werd er een brandstapel in gereedheid gebracht. Een stukje verderop stond de familie om een met doeken afgedekt stoffelijk overschot heen. Een aantal mannen brachten het naar de brandstapel, draaiden 3 rondjes met het lichaam boven de brandstapel en toen werd het neer gelegd. Er volgde een ceremonie en daarna werd de stapel aangestoken door één van de mannen. Het meest bizarre vonden wij dat om de hele gebeurtenis alles gewoon door ging, jongens visten naast het lijk met een magneet muntjes uit de rivier, een vrouwtje verkocht flesjes water aan de rouwende familie en even verderop werd een vrouw afgelegd en gewassen met rivierwater. Overal stonden mensen te kijken, vooral Nepalezen. Ook de Heilige mannen,Shamans. waren volop aanwezig en zij wilden maar al te graag tegen betaling met je op de foto. We wandelen terug over de markt, waar bloemenoffers en kleurstof werd verkocht. Wat een ervaring was het weer, ondanks dat wij het al eerder hadden gezien waren we wéér onder de indruk. We vervolgen onze trip naar Boudhnath, een enorme Stoepa waar gelovigen de gebedsmolens laten draaien. Het is prachtig zonnig weer en de Stoepa is daardoor oogverblindend wit met bovenop veel goud en gebedsvlaggen, prachtig. We genieten op een hooggelegen terras van de lunch en het mooie uitzicht op de Stoepa en in de verte zien we de besneeuwde toppen van de Himalaya.
Dan op de terugweg langs het busstation van Greenlines. We zeiden het al vaker, je maakt plannen om ze te wijzigen en dat hebben we nu ook gedaan. Wim heeft in het vliegtuig zijn knie verdraaid en daar heeft hij erg veel last van. De trekking hebben we uitgesteld en vertrekken morgen om half 7 naar Chitwan. Niet met de Greenline bus, want die zat al vol, maar met onze “eigen Chauffeur”. Als we weer wat te melden hebben doen we dat op de gebruikelijke manier, dus,

Tot later….groetjes Karin, Erik, Wim en Jenny.

• 13 Maart 2012 - 07:03

Jacqueline:

Leuk jullie even gesproken te hebben gisteren.
    Karin je kan het best hebben hoor, misschien nog een leuk nagellakkie!
    Veel plezier en geniet ervan. Wim sterkte met je knie.

Groetjes,
    Jacqueline

• 13 Maart 2012 - 07:30

Cisca:

Hallo genieters,

Ik heb weer genoten en vooral van de mooie kleurrijke foto's . Wim wat heb jij nou voor fratsen uitgehaald in t vliegtuig??? Misterieus hoor!
    Hoop dat t snel beter gaat met je pootje, want de foto's van de trekking willen we natuurlijk niet missen.
    Veel plezier maar weer en tot het volgende verhaal.
    Liefs Cisca

• 13 Maart 2012 - 08:12

Lia:

Leuk weer goed nieuws van jullie te horen! Karin wat een geweldige sandalen, nu zijn we natuurlijk benieuwd naar die van Erik??
    Wim doe rustig aan met je knie, veel plezier verder,..

liefs Lia

• 13 Maart 2012 - 09:00

Jan En Ilona:

Dat Wim nu van een paard valt tijdens de vakantie, OK kan gebeuren,..................maar waar is hij in het vliegtuig dan van af gevallen? Gelukkig heeft hij nu zijn bril nog! Trouwens Chitwan ook geen verkeerde plek om te verblijven en denk maar aan het Nepalees spreekwoord: (zij die hoog zijn vallen diep, zij die laag zijn kunnen slechts klimmen). Groetjes

• 13 Maart 2012 - 16:19

Cor:

moooie foto"s.ziet er erg indrukwekkend uit. vervelend dat wim zijn knie heeft verdraaid maar dan kan erik hem altijd nog tillen ,toch ?
    wacht met spanning het volgende verslag af en dan misschien wel met de foto van????
    groetjes en nog veel plezier
    ps : wel grote slippers

• 13 Maart 2012 - 17:39

Ronald Tiecken:

Hoi Jenny, wat een prachtige plaatjes weer. En weer bijzondere dingen meegemaakt, zoals die verbranding. Voor ons Westerse mensen een ongewone gebeurtenis, zo ten aanschouwe van iedereen. Jammer, dat Wim zijn knie heeft verdraaid. Dat beperkt toch je mogelijkheden, alhoewel alternatieven weer nieuwe dingen met zich meebrengen. En....het is vakantie, dus........

Veel plezier! Ronald

p.s. Ik zal het optreden meteen naar je mailen.

• 13 Maart 2012 - 17:47

Ciska:

ha ha die tenen ken ik sexy hoor en wim sterkte met je knie gr allemaal xxx

• 13 Maart 2012 - 18:24

Laura:

Hoi karin
    Het ziet er mooi uit in Nepal
    Mooie foto's hoor
    Geniet er maar van voor je het weet zit je weer bij bak ( hi hi )
    Ik blijf jullie volgen heel veel plezier en geniet er van
    Groetjes laura

• 13 Maart 2012 - 18:29

Anoom@live.nl:

hoy vakaniegangers ,jammer v wim zn knie ,maar de foto's zijn er niet minder om wat n pracht doet je af en toe denken aan de middeleeuwen .Bijzonder mooi. Wim sterkte we steken n kaarsje op en anders n rolstoeltje

• 13 Maart 2012 - 20:56

Peter Vestering:

Hoi,

weer erg leuk om te lezen en wel apart hoor zo een crematie meemaken. Wat wordt er hier dan veel werk van gemaakt en daar gebeurt het "gewoon" op straat.

nou weer veel plezier verder en we gaan het weer zien.

• 13 Maart 2012 - 21:06

Lex En Carla:

is die maat 47 van Karin??? en wim doet alles om niet te hoeven lopen?? Maar jullie vermaken je evengoed zien we, mooie foto's hoor. Blijf genieten, greetz

• 13 Maart 2012 - 21:22

Janine:

Hmm... best bizar inderdaad, dat er tourist-tours naar zo'n lijkverbranding gaan.
    Zie ik hier toch niet gauw gebeuren, eerst langs de Zaanse Schans en vervolgens nog even met een bus Chinezen langs het crematorium?
    Wim, gelukkig heb je een masseuse mee maak er gebruik van zou ik zeggen maar voortaan wel de stewardes met de rijdende bar gewoon laten passeren en niet 'pootje lichten' zodat Erik wat extra flessen kan rouzen.
    Lekker genieten daar !! XXX Janine

• 14 Maart 2012 - 06:25

Maurice:

Was leuk om ff te skypen :-) veel plezier daar.

• 14 Maart 2012 - 08:17

Piet V B:

Hallo vakantiegangers,

Leuk om jullie verhaal weer te lezen. En wat een kleurrijke foto's! Ik hoop dat het met de knie van Wim weer snel de goede kant op gaat. Veel plezier nog en geniet ervan!

Groeten,

Piet

• 14 Maart 2012 - 12:59

Dani En Oma Geer:

yoehoeee!

he Wim, wat is dat nou allemaal met je knie?
    ben je bang dat erik en me moeder je der uit lopen....???

liefs en groetjes aan allemaal.
    dikke kus vanuit wormerveer

• 14 Maart 2012 - 17:46

Wil En Kees:

Hoi, dit is voor ons nog heel herkenbaar! Ook wij hebben naar de lijkverbranding zitten, het was net of je in een film zat vond ik. Geniet er nog maar van en nog veel plezier.

• 14 Maart 2012 - 19:15

Nel Dekker:

Geweldig, wat een reis, en prachtige foto.s Geniet ervan, en veel sterkte met de kleine ongemakken.
    Blijf jullie volgen.

• 15 Maart 2012 - 15:51

Angela:

Fijn om even te mogen genieten van de prachtige tenen van Karin. Deze blijven toch heel bijzonder.

Misschien moeten we het crematorium in Zaandam ook maar opdoeken en gewoon de Zaan daarvoor gebruiken.

Prachtige foto's !!

Groetjes uit Wormer