Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

18 Maart 2012 | Nepal, Pokhara

Pokhara.

We verlaten Chitwan met een toeristenbus, vanuit de Holy Lodge worden we door het totale personeel uitgezwaaid en de jeep brengt ons naar het busstation. We hebben de 4 plaatsen voor in de bus dus dat kon niet beter. Het is een lange maar erg mooie rit, als we na 3 uur stoppen voor de lunch waren we daar wel aan toe. De locatie was prima met een mooie tuin er bij. Weer helemaal opgefrist stappen we in voor het laatste stuk, als we in de buurt komen van Pokhara hebben we een prachtig uitzicht op de Annapurna en Dhaulagiri Keten. Vol in de zon, zo hadden wij het nog niet gezien. Van de aanblik op de voorliggende plaatsen worden we niet echt vrolijk, veel rommel en onafgebouwde huizen. Op het busstation wachten we tot de tassen van het dak worden aangegeven en ondertussen worden we omringd door een horde mannetjes die steeds harder beginnen te roepen dat zij het beste hotel voor ons hebben, vermakelijk. We maken een keuze en stappen in een auto, de meute teleurgesteld achterlatend. Het is wel een heftige aankomst als je dat niet eerder hebt meegemaakt, maar wat wel fijn is, niemand raakt je ook maar met één vinger aan. Het gekozen hotel is niet naar ons zin en we lopen de hoofdstraat in, brengen onze rugzakken bij Club Amsterdam naar binnen en genieten van een heel erg lekker koud Ghorka biertje. We hebben uitzicht op het meer. Dan gaan we opzoek naar een onderkomen, laten de tassen achter om die later op te halen. We vinden Butterfly Lodge, een ruime kamer en een prachtige tuin. Hier blijven we 3 nachten. Er zijn volop restaurants en wij kiezen net de verkeerde, de kip van Erik stinkt een uur in de wind, jammer. Terug in de lodge lezen we in de mail dat het niet goed gaat met de vader van Jacqueline, daar zijn we erg van geschrokken. We duimen voor een voorspoedig herstel.
We willen de Ghorepani trekking gaan lopen en hebben daar een permit en een tims nodig. Het is op zaterdag niet mogelijk om deze te regelen en we maken er een rustige dag van, wandelen wat en bezoeken het eilandje in het meer waar de Phewa Ghat tempel op staat. We zijn nog maar net aan de overkant of Wim krijgt de volle laag van een duif. Holy Shit! Het kan dus niet meer mis gaan…. We zijn gelukkiger met de keuze van het restaurant Maya, Happy Hour is eindeloos en het eten is erg lekker. Zondag lopen we naar het Toeristen info center en regelen de nodige papieren. s’Middags lopen we naar het oude Pokhara, dat viel niet mee, een lange wandeling en die werd niet beloond. We nemen een taxi terug en genieten weer op een terrasje. En dan zijn we er klaar voor, de bagage wordt ontdaan van alle overtollige spullen, die laten we achter en dan vertrekken we morgen naar Nayapul, het begin punt van onze trekking. We zijn dus de komende 5 dagen uit de lucht. O ja, er staan nieuwe foto’s bij het vorige verslag. Bij dit verslag ga ik ze na het eten plaatsen.
Iedereen weer bedankt voor de leuke reacties en tot later.

Groetjes Erik, Karin Wim en Jenny.

• 18 Maart 2012 - 16:11

Cisca:

Ik wil jullie n hele goede trekking wensen en geniet ervan tot over n dag of wat . Ben benieuwd hoe het was na tien jaar nu weer zo n tocht gemaakt te hebben.

Veel energie wens ik jullie toe
    Liefs Cisca

• 18 Maart 2012 - 18:12

Carissa:

Hoi genieters,
    Heel veel plezier op jullie trekking. Doe voorzichtig met alle knietjes.
    Knuffel van wouter en anouk :-)
    Liefs

• 18 Maart 2012 - 19:34

Pascal:

Klinkt goed allemaal, op die kip na dan......... Volgens Luuk zitten er alweer mooie foto's bij voor de wc-lijstje! Veel succes de komende dagen met de tocht, geniet ervan. Groet, Jacq, Luuk, Fien en Pascal

• 18 Maart 2012 - 19:43

Jacqueline:

He Wim weer een mooie Adidos riem gescoort!!

• 18 Maart 2012 - 19:55

René, Pat & Sydney:

Leuk te lezen hoe het jullie vergaat daar in het verre Nepal.
    Zo te lezen hebben jullie het erg naar jullie zin.

Veel succes met de trekking en wachten weer op het volgende verslag.

Groetjes uit Wormerveer

• 19 Maart 2012 - 08:41

Ron En Yvonne:

wens jullie heel veel plezier met de trekking, sterkte met de benen
    Groetjes

• 19 Maart 2012 - 09:25

Edith Gert:

Wij wensen jullie veel plezier op jullie trekking. Geniet van jullie tocht.
    Groetjes de Stoeltjes

• 19 Maart 2012 - 14:38

Gre En Wim.:

Ik denk dat ik te laat ben om jullie een hele goeie trekking te wensen, maar alsnog heel veel plezier en geef de moed niet op als je bekaf ben en je toch nog een lange trap ziet die je nog op moet maar als je dan boven ben heb je er veel voldoening van .
    Heel veel plezier en groetjes van ons.

• 19 Maart 2012 - 15:22

Cor:

veel sterkte en plezier met jullie trekking
    foto"s zijn weer erg mooi
    wacht weer met spanning op het volgende verslag
    gr:cor

• 19 Maart 2012 - 16:27

Anoom@live.nl:

hoy Vakantie gangers ziet er weer gezellig uit mooie trekking en geniet van al het natuurschoon mooie fotos, en anders n lekkere voetmassage v d fikse onderneming v wandelen . groet Asrrid en Martien

• 19 Maart 2012 - 18:19

De Trompies:

Geniet ervan volgens ons ontzettend mooi! Groetjes Nico en Margaret

• 20 Maart 2012 - 05:39

John, Anita En Mitch:

Wauw Wim, Jenny, Erik en Karin,

Wat beleven jullie weer een mooie reis en wat heerlijk om die verhalen weer te lezen.
    En de foto,s zoals altijd weer schitterend, we zitten weer te genieten van de verhalen.
    Nog heel veel plezier en een mooie reis verder toegewenst en blijf genieten he.

Dikke knuffff John, Anita en Mitch

• 20 Maart 2012 - 17:37

Cobi En Mart:

We hebben ze allemaal gezien, 122 foto's in totaal. Er zijn wel erg veel Nepalezen......, of zijn er nog meer (vraagteken). Wij zien uit naar de foto van de trekking, qua landschappen dan.
    Veel plezier.