Boquete en Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Boquete en Bocas del Toro - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Boquete en Bocas del Toro

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

14 Januari 2014 | Panama, Bocas del Toro

Verslag 3.

Boquete is in feeststemming, er is geen kamer meer te huur en de hele dag hoor je muziek. Op het plein treden drie Indianen in traditionele kleding op met panfluit en dans, zo leuk. We hebben uitgevonden hoe het openbaar vervoer werkt, op een plek staan oude Toyota-busjes die ieder hun eigen rondje rijden. Wij willen naar de Cascades en stappen in een geel busje, even proppen en dan passen er 25 personen met hun bagage in, ook een gasfles en een buggy vormen geen probleem, als enige blanken zitten wij tussen de plaatselijke bevolking en rijden de prachtige bergen in. Wat een mooi en vruchtbaar landschap. Na een half uur zijn we aan het einde van de rit wat tevens het begin is van de Cascade trail. We betalen 3 dollar p.p. en lopen het pad omhoog. Wat een prachtige wandeling door een woud met enorme bomen, waar bromelia’s op groeien en lianen aan hangen. Boven ons hoofd maakt een zwerm parkieten een hels kabaal, zijn ze geschrokken of hebben ze ruzie? We klauteren het laatste stuk omhoog en daar is ie dan, de waterval, wel hoog maar dat is het dan ook, de tocht er heen maakte meer indruk. Zeker de moeite waard. Na twee en half uur zijn we weer beneden en al gauw staat het zelfde busje voor onze neus, ook nu bom vol, maar dat mag de pret niet drukken. Ook de volgende dag vermaken we ons in Boquete, bezoeken de Fair, met ons vele anderen, eten daar heerlijke aardbeien met slagroom en net als de vorige avonden eten we in het zelfde restaurant, waar de forel met amandelen onovertroffen is. Maandag om 8 uur nog even ontbijten bij Sugar and Spice en dan naar de bus die ons terug naar David brengt. Daar staat een kleinere bus klaar voor de rit naar Almirante, een rit van 4 uur. Wij hebben kaartjes gekocht, maar dat neemt niet weg dat uiteindelijk het busje weer uitpuilt van de mensen die onderweg instappen. Wim vindt het niet zo fijn als hij helemaal klem komt te zitten. In Almirante vertrekt een boot naar Bocas Del Toro dat op het eiland Colon ligt. Het duurt een uur voordat de boot verschijnt en het is inmiddels half 6 als we van de boot stappen en de stad inlopen. Het voelt lekker Caraïbisch. Veel horeca, hostels en hotels. Onze eerste keuze zit vol en na wat zoeken vinden we een mooie kamer met balkon in hotel Don Chico gelegen aan Calle 3. We zoeken een terrasje aan het water en genieten van het avondzonnetje, na het eten lekker gezeten op het balkon en dan lekker slapen…..dachten we. Als mijn bed midden op de Assendelver Kermis had gestaan dan had ik misschien beter geslapen. Wat een herrie! De hele nacht door geschreeuw op straat. Dus de volgende dag vetrokken naar het twee na grootste eiland, Bastimento. Het regent, maar is wel warm, aan de kade staat een mannetje die ons zijn hostel wil laten zien, we blijven want het is een mooie kamer (Coral Paradice), aan/op het water met een overdekt terras, waar we een prachtig uitzicht hebben over zee, als het zonnetje nu nog gaat schijnen is het perfekt.
Tot de volgende keer,
Groetjes Wim en Jenny.

• 14 Januari 2014 - 21:46

Mirjam:

Je vraag je bijna of op de foto wie zit bij wie nu op schoot

• 14 Januari 2014 - 21:57

Carissa:

Klinkt weer heerlijk!

• 14 Januari 2014 - 22:10

Lex De Beer:

een balboa-biertje, en je bent weer vergeten dat je in dat volle busje zat. wij zijn bij bocas wezen snorkelen, met een oud mannetje mee, die alles liet zien bij de mangroves, en ons daarna op de mooiste plek in de buurt een uur liet zwemmen. prachtig mooi. Let op bij de grens naar Costa rica, of de brug nog stevig genoeg is. veel plezier verder, greetz lex en carla

• 14 Januari 2014 - 22:24

Margriet En Wim:

Valt niet mee he wim om dit boompie omver te duwen.
    Ziet er goed uit !!!
    Geniet !!
    GR. W en M

• 15 Januari 2014 - 07:25

Maurice:

Klinkt weer leuk hoor. Veel plezier daar!

• 15 Januari 2014 - 08:40

De Van Dijkjes.:

Mooi allemaal hoor.
    Groetjes Fred Karin Merel Max.

• 15 Januari 2014 - 10:45

Karin:

Wel gezellig in zo'n busje he Wim. Lekker knus n zo krijg je een band met de locals! En Jen, volgens mij isdat een tillandsia haha. Veel plezier nog xxx

• 15 Januari 2014 - 17:50

Gre En Wim.:

Het ziet er allemaal weer leuk vooral de natuur en de mensen. genieten jullie er goed van, we kijken uit naar je volgende verslag.

• 16 Januari 2014 - 10:43

Cisca:

Zo te lezen en te zien hebben jullie het weer goed naar de zin. Houden zo

• 16 Januari 2014 - 18:43

Astrid En Martien :

Jennie en Wim wat n mooie ervaringen hebben jullie alweer op gedaan ,lekker genieten. Doen wij n klein beetje mee, met jullie verhalen . Prachtig

• 17 Januari 2014 - 13:51

Monique Bloem:

Heerlijk, kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal, dikke x