Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

18 Januari 2015 | Laos, Vangviang

Vang Vieng

Hallo allemaal,

Hoera, het is korte broeken weer in Vang Vieng, heerlijk!

Met een mini bus verlaten Phonsavanh om half 9, we zien bekende gezichten, 3 chinezen die ook náár Phonsavan bij ons in het bus je zaten, aardige mensen. Verder delen we ons busje met een Ier en een Australiër. Ruimte genoeg dus en wij mogen voorin zitten, dat is geluk hebben, zeker op een rit als deze. Zoals ik al zei moesten we eerst dezelfde weg terug tot de kruising bij Phu Khoun, daar slaan we af naar Vang Vieng. Het is de “snelweg”van het noorden naar het zuiden. De enigste weg…. Twee baan‘s, soms goed, sommige stukken met grote gaten en soms is het wegdek nergens meer te bekennen. Ook nu hebben we de weg bijna helemaal voor ons alleen. De route tussen Luang Prabang en Vang Vieng is één van de mooiste die we ooit hebben afgelegd. Wat is Laos een prachtig land, het Karst gebergte is indrukwekkend mooi en in de dorpjes, waar we steeds langzaam doorrijden, speelt het leven zich langs de weg af. Het is bijna jammer als we na zes en half uur ons doel bereiken. Even ten noorden van Vang Vieng stopt ons busje en samen met de Ier en de Australiër nemen we een soort tuk tuk (klein busje met banken in de lengte) naar het centrum. Daar lopen we een smalle bamboe brug over naar Other Side Bungalow’s, onze keuze om een paar nachten te blijven. En we hebben geluk, er is nog één super de luxe bungalow vrij, wat een sprookje, een hut op palen met zicht op de rivier met een grote waranda. Zo blij mee! Vang Vieng trekt veel jonge backpackers, zij komen hier vooral voor Tubing, je huurt een grote rubber band, met een groep brengen ze je dan 3 km stroomopwaarts, je gaat te water en laat je terug drijven, onderweg wordt er regelmatig vanaf een terras een lijn toegeworpen en daarmee word je dan naar de kant getrokken, gezellig even wat drinken en weer verder. Zeer vrolijk worden de meesten aan het einde van de tocht weer in een busje gehesen en thuisgebracht. Dikke pret dus, wij blijven toeschouwers, ook leuk. Je kunt hier ook een long tale boot of een kano huren. Verder is een prima fietsgebied en kun je overal scooters huren. Wij wandelen, genieten van ons uitzicht, proberen wat te lezen en vertoeven regelmatig op één van de terrasjes, helemaal niet vervelend. Vandaag, Zondag 18-1, lopen we naar de Lusi-cave. Een prachtige wandeling door velden, tussen de koeien en bamboebossen door. Uiteindelijk lopen we tegen de hoge rotswand op, waar de grot in is. Het kost wat halsbrekende toeren om boven bij de ingang te komen, de grot is mooi, maar niet echt indrukwekkend. De wandeling maakte het echter zeer de moeite waard. We luieren, drinken en eten nog wat en morgen om 8 uur worden we opgepikt om met een mini busje naar Vientiane te rijden, ons volgende doel.
Hoe de reis verder verloopt? We houden jullie graag op de hoogte.
Weer bedankt voor de reacties!
(Mart het antwoord op je vraag staat bij het vorige verslag)

Groetjes Wim en Jenny

• 18 Januari 2015 - 13:51

Gre En Wim:

Nou dat ziet er goed uit ben wel een beetje jaloers,vooral omdat het hier regent. Genieten jullie er maar goed van.

• 18 Januari 2015 - 14:14

John:

Ziet er lekker relaxt uit in deze etappe, tof weertje hier koud en guur en veel regen lijkt wel de moesson tijd.

• 18 Januari 2015 - 14:55

Karin:

Lijkt wel een luxe vakantie zo. Verwacht je toch ook niet echt in Laos. Lekker hoor geniet ervan. Blijven wij ons verkleumen in Hollandia

• 18 Januari 2015 - 15:07

Lia:

leuk om jullie verslag weer te lezen op deze saaie druilige zondag, heel veel plezier nog, en geniet ervan!

Liefs Lia

• 18 Januari 2015 - 17:16

Maurice:

kijk dat is beter dan alleen maar regen. Lekkr hoor. Tubing lijkt me wel leuk zeker als ze borreltjes uitdelen bij de tussenstopjes :-) veel plezier daar.

• 18 Januari 2015 - 18:13

Max:

Wat een mooi land! Ik heb er al veel van vrienden over gehoord en die hadden het uiteraard ook over het 'tuben'!

• 18 Januari 2015 - 18:17

Jacqueline:

Dat had ik nou ook wel willen zien: Wim en Jenny in een tube door de rivier

• 18 Januari 2015 - 20:08

Fred En Karin:

Lekker hoor de korte broeken aan.
    Zo te lezen hebben jullie weer veel moois gezien .

• 19 Januari 2015 - 08:05

Joke:

Wat ziet het er fantastisch uit zeg. Hier net ijs van de autoruiten moeten krabben :-(

• 25 Januari 2015 - 19:24

Margriet En Wim:

Leuke foto's in de cave wel heel erg krap .Goed dat je een paar kilootjes minder bent ha ha.
    Gr.margriet en. wim

• 30 Januari 2015 - 09:36

Marjan Verwer:

Goedemorgen lieve luitjes,

Hoe gaat ie , waar blijft ie? Luitjes het is zo stil van jullie kant en wij allen barsten van de nieuwsgierigheid , waar is en blijft jullie verslag.
    Luitjes lieve groetjes vanuit een wit krommenie , en wij horen graag.