Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

05 Februari 2016 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal

De kop is er af. We vetrokken met anderhalf uur vertraging van Schiphol, maar de piloot heeft waarschijnlijk het gas ingedrukt, want precies op tijd zijn we geland. Met de trein naar Phaya Hai station. Daar vandaan een kleinstukje met de taxi (dachten we). Maar we belanden in de verkeerschaos van Bangkok. Welcome back! Langzaam maar zonder problemen bereiken we ons hotel, Rambuttri Inn & plaza. Top locatie. Halverwege Soy Rambuttri, een gezellige straat, wel heel toeristisch, met veel kraampjes en terrasjes. Onder het genot van koude Singha biertjes en Gin-tonic mensen zitten kijken. Heerlijk! Onze missie voor de volgende dag is een Visum voor Myanmar scoren. Wim had het thuis goed uitgeplozen, we lopen naar Tha Phra Athit pier en daar nemen we de boot naar Central pier. Dit is, in de niet stoppende verkeerschaos, de ideale vorm van openbaar vervoer. Na een kleine wandeling bereiken we de Ambassade van Myanmar. Wat een mensen! Overal, ook op de vloer, zitten mensen formulieren in te vullen, wij hadden dat thuis al gedaan, maar helaas, ook wij moesten er aan geloven, ander formulier. Na anderhalf uur zijn wij aan de beurt en na het betalen van 1480 Bath p.p. krijgen we een bewijs waarmee we s’middags tussen half 4 en half 5 onze paspoorten met visum weer kunnen ophalen. Dus weer aan de wandel en ook nu weer neer gestreken op een terrasje Wat vervelend toch…. Gezien de drukte om 3 uur weer op de ambassade. Rugzakje voor ons loket gelegd (dat hadden er meer gedaan). Naast ons zit een Oostenrijker, die was in groepsverband naar Myanmar gevlogen, maar omdat er iets mis was met zijn visum werd hij meteen terug gestuurd naar Bangkok, de man was niet blij, vervolgens 2 Zweden die dachten dat ze een visum in Singapore hadden geregeld (dus niet) vervolgens het via internet geprobeerd (2x betaald) en nu nog maar eens bij de ambassade proberen. Ook een Nederlander die een 3 daags tripje naar Myanmar had geboekt met vrouw en Thaise schoonouders werd bij de luchthaven niet doorgelaten, wat een toestanden allemaal. Maar….half 4 ging ons loket open en na 5 minuten stonden wij buiten mèt visums. Wat een goed gevoel zeg. Vandaag, donderdag, eerst buskaartjes voor morgen gekocht. We vertrekken met de bus van 9 uur (7 uur pick-up) naar Mae Sot, vlak bij de grens. Dus dat is geregeld, we nemen ook vandaag de boot en bezoeken Wat Traimit (gouden Buddha) en bewonderen deze mooie, uit marmer opgetrokken tempel versiert met heel veel goud en glimmers. We wandelen door Chinatown en verbazen ons over de overvolle winkeltjes met bergen auto-onderdelen. De hele straat verkoopt hetzelfde, zo leuk. Onze retourboot is aardig vol, maar er kan nog altijd meer bij. Geweldig! Morgen vertrekken we naar de grens van Myanmar, we hebben er zin in!
Groetjes van ons en tot het volgende verslag.
Groetjes Wim en Jenny

• 08 Februari 2016 - 13:31

Margriet Melius:

Al weer een paar dagen verder ,jullie zitten nu in myamar.Zal wel heel bijzonder zijn en worden geniet lekker!

• 08 Februari 2016 - 13:56

Piet Van Berge:

Hallo Wim en Jenny,

ik wens jullie een mooie vakantie toe! Wat een gedoe met het visum. Sommige mensen zullen wel flink gebaald hebben. Maar bij jullie ging het gelukkig goed, begrijp ik.
    Ik kijk uit naar jullie verhalen.

Veel plezier!

Gr,

Piet

• 08 Februari 2016 - 19:52

Greet :

Geniet x

• 08 Februari 2016 - 20:19

Nel Dekker:

Genieten, ziet er weer geweldig uit !