Ko Samui, Ko Pha-Ngan en Bangkok - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Ko Samui, Ko Pha-Ngan en Bangkok - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Ko Samui, Ko Pha-Ngan en Bangkok

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

16 Maart 2016 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Hallo allemaal,
Het heeft even geduurd, maar hier zijn we dan weer. Het einde van onze reis is in zicht want inmiddels zijn we weer in Bangkok aangekomen en morgen vliegen we naar huis.
Het laatste verslag maakte ik in Kao Sok National park. Hiervandaan vertrokken we met een mini busje naar Surat Thani, daar overgestapt in een barrel van een bus en in Don Sak op de veerboot naar Ko Samui gestapt. Daar hadden we Samui Mermaid Resort geboekt via booking.com. Met een golfkarretje werden we naar ons huisje gebracht en we waren blij verrast. Omringd door een prachtige tuin en met uitzicht op een mooi zwembadje stond daar ons gele huisje, bijna te mooi om waar te zijn en dat voor 800 bath (€ 20,--). Er was echter één nadeel, we zaten bijna OP DE LANDINGSBAAN van het vliegveld, dat was even schrikken, de boomtoppen werden bijna geraakt, maar je raakt uiteindelijk overal aan gewend. Het beviel er zo goed dat we ons oorspronkelijke verblijf van 2 nachten met 4 nachten hebben verlengd. We hebben er 2 dagen een scooter gehuurd en zo het eiland verkend. Gewandeld naar Wat Phra Yai, een enorme Buddha op een schiereilandje en genoten van Fisherman’s Village. En verder heerlijk gepoedeld in ons zwembad, geluierd, gelezen en heerlijk gegeten en gedronken. Na 6 nachten waren we toe aan iets anders en we namen de boot naar Ko Pa-Ngan. Een half uurtje varen, naar Thong Sala. Daar voor 3 nachten een huisje gehuurd op Lime n Soda resort. De stranden zijn hier mooier dan op Ko Samui. We hebben weer een scooter gehuurd en zijn naar het noorden gereden. De dag doorgebracht op het paradijselijke strand van Ao Mae Hat daar is bij laag water een klein schiereilandje. Zo mooi. Het strand met palmen is wit, de zee helder blauw en warm en er zwemmen prachtige visjes in. Onder de bomen leuke terrasjes, kortom….genieten. Omdat er bij de buren een mooier zwembad met lekkere bedjes was zijn we na 3 nachten naar de buren overgelopen, daar hebben we een villa gehuurd, zo luxe! Mooi om hier onze reis af te sluiten. Dinsdag zijn we teruggegaan naar Bangkok. Hiervoor een kantoortje binnen gestapt en daar regelen ze alles. We krijgen een briefje voor de boot, de bus en de taxi naar de luchthaven en een vliegticket. Zo simpel, dat kan haast niet goed gaan zou je denken. Om half tien worden we opgehaald door een taxi en naar de pier gebracht, daar wordt ons briefje ingenomen en we krijgen een stapel bonnetjes terug. Alles loopt gesmeerd. Elke vervoerder neemt zijn bonnetje van onze stapel en om drie uur hebben we ingecheckt op de luchthaven, meteen boarden 10 voor half 4 de lucht in en om 10 voor half 5 zijn we in Bangkok. Hoe geweldig is dit. We nemen de Limo bus naar Kao San Road en lopen het laatste stukje naar Ram Buttri. We zijn weer waar we 6 weken geleden zijn begonnen.
We kunnen weer terugzien op een hele mooie reis, hoewel Myanmar niet helemaal bracht wat we er van verwachtten, de lange reistijden, de hoge prijzen van de accommodaties, de in slechte staat verkerende monumenten en het vele afval (plastic) overal op straat en in het water viel ons tegen. Maar de tempels in Old Bagan, de boottocht op Inle Lake en de ontzettend lieve, behulpzame en goedlachse mensen hebben een onuitwisbare indruk achter gelaten. Jammer dat we de bergen niet in konden.
Thailand was weer heerlijk, zo makkelijk om je te verplaatsen, lekker eten en drinken en goede accommodaties. En de mooie eilanden die we bezochten. Kao Sok was een absoluut hoogtepunt met de drijvende hutjes op het meer en de tocht door de grot. Vergeleken met 12 jaar geleden is de mentaliteit van de mensen veranderd, overal zijn (hoge) prijsafspraken gemaakt voor het vervoer met taxi’s en tuk tuk’s en onderhandelen is geen optie meer. En de Thaise glimlach???? Die is terug te vinden in Myanmar en bij de vele mensen uit Myanmar die werken op de resorts. Nog 1 dagje Bangkok en dan vliegen we naar huis.
We hebben het fantastisch gehad, bedankt voor jullie reacties en tot gauw.
Lieve groetjes Wim en Jenny

• 16 Maart 2016 - 07:28

Cisca:

Hoi Wim en Jenny,
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. En de foto s waren weer prachtig mooi. Deze keer vooral die zonsondergang . Wat een plaatje

• 16 Maart 2016 - 07:31

Cisca:

En ook jullie zitten er uitgerust en vrolijk op.
    Wens jullie een goede reis en een home sweet home toe. Groetjes

• 16 Maart 2016 - 08:37

Karin:

Heb weer genoten van de verslagen. Een goeie reis terug en tot snel xx

• 16 Maart 2016 - 10:08

John:

Bedankt voor je mooie reisverslagen en een goede reis naar huis. Welkom in Holland Volgend jaar geen Floortje op reis maar Jenny en Wim ontdekken de mooiste plekjes

• 16 Maart 2016 - 10:24

Martijn De Gier:

Welkom thuis na weer een prachtige reis.bedankt dat we mochten mee genieten.
    Zie je maandag,lieve groetjes Martijn

• 16 Maart 2016 - 14:17

Margriet Melius:

Dat is omgevlogen ,maar we hebben genoten van jullie verslagen.Bedankt dat we hebben mogen meegenieten van weer een bijzondere vakantie Goede reis terug en tot ziens !!

• 16 Maart 2016 - 16:23

Marjan En Pim:

Lieve luitjes , tja...... en voor dat je het weet zit het er al weer op. Goede reis en welkom thuis.

• 16 Maart 2016 - 18:36

Greet:

Wat een mooi verslag weer . Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad . En ook weer blij dat ik jullie weer in het eggie kan ontmoeten

• 16 Maart 2016 - 19:52

Riet:

Weer genoten van jullie reisverslag en foto's, goede reis terug!