Aangekomen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Aangekomen in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Kathmandu

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

11 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Hallo allemaal,
We kwamen na een probleemloze vlucht via Frankfurt, Doha (Qatar) in Kathmandu, waar een mannetje met een bordje “Wim Pels” op ons stond te wachten die ons door het hectische verkeer veilig voor ons hotel afzette.
Het is vandaag zondag 11 maart en we zitten op ons balkon van Hotel Garuda in Thamel, Kathmandu. Erik en Karin hebben de kamer boven ons.
Gisteren wat over Thamel gelopen en een koud biertje gedronken en lekker gegeten bij The North Field Café. Ik was moe en verlangde naar mijn bedje, maar Erik en Karin hoorden muziek en zijn daar op af gegaan, het geluid kwam van boven en naar enig speurwerk vonden zij in een klein steegje de ingang. Was gezellig, alleen viel het toilet vies tegen………
Vandaag zijn we om 9 uur gaan ontbijten bij Kathmandu Guesthouse, prima stek. Daarna 2 riksja’s gescoord en naar Durban Square gereden. Het verkeer is een ervaring op zich, een chaos waarin niemand zich kwaad schijnt te maken. Het is een prachtig stukje oude stad met veel tempels, we genieten van cultuur maar ook van de mensen, dragers met enorme pakken op hun nek, straat verkopers, gidsen en kinderen. Heerlijk om hier weer terug te zijn. We hebben dorst en lopen Freak Street in opzoek naar een tentje. Op een bovenverdieping zien we twee dames zitten en vragen hoe we binnen kunnen komen, de entree belooft niet veel goeds, maar als we eenmaal boven zijn en ons voor het andere raam hebben geïnstalleerd zaten we op de eerste rang, uitzicht over het plein waar de marktkraampjes stonden, lekker mensen kijken onder het genot van een cola en Momo’s.
We besluiten om naar Patan te gaan en houden een Suzuki busje aan. De rit door de drukke smalle straten met gaten en kuilen was al een belevenis. Patan is een Konings stad en heel mooi, weer vol met Tempels. We hebben er heerlijk rondgedwaald, in de Golden Tempel woonden een aantal mensen, met twee jongens heb ik een praatje gemaakt, ééns in hun leven verblijven ze een maand in deze Boeddhistiche Tempel, bidden tweemaal per dag en eten alleen s’avonds, wat een lieve mensen! We hebben genoeg gezien en na een terrasbezoek zoeken we ons busje weer op en weer komen we veilig thuis. De kop is er af en het voelt goed.

Bedankt voor jullie lieve reacties en tot het volgende verslag.
Probeer wat foto’s te plaatsen.

Groetjes van ons alle vier.

• 11 Maart 2012 - 12:51

Cisca:

Al weer veel gezien en jullie zijn er nog maar net. Fijne reis verder. Ook hier is het mooi weer, echt terras weer.
    Liefs cisca

• 11 Maart 2012 - 12:52

Jacqueline:

Zo dat klinkt allemaal al weer goed. Leuke foto's!
    Wij genieten hier vandaag ook van de zon.
    Jullie heel veel plezier!!!

• 11 Maart 2012 - 14:57

Lia:

Het ziet er allemaal weer erg goed uit! Geniet er lekker van, ben al weer benieuw naar jullie volgend verslag!

Liefs Lia

• 11 Maart 2012 - 15:03

Merel:

Dat klinkt allemaal al weer goed. Hele leuke foto's!
    Hier is het ook mooi weer, echt weer om buiten in de tuin te zitten en te fietsen.

Een hele fijne vakantie en geniet er lekker van!

Liefs Merel

• 11 Maart 2012 - 15:12

Eric En Wim:

ja hoor lekker weer , kouwe biertjes etc eten , geniet ervan en hou ons op de hoogte

• 11 Maart 2012 - 16:19

Piet V B:

Leuk om jullie verhaal weer te lezen. Zo te lezen hebben jullie het goed naar de zin. Wij hebben hier ook een mooie zonnige dag, daar hadden we ook wel weer behoefte aan. Geniet ervan en wij zijn benieuwd naar jullie volgende verhaal.
    Heel veel plezier.

• 11 Maart 2012 - 16:56

Cor:

leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie trip
    foto"s zijn ook leuk .wacht met spanning foto af van erik met zijn jezus nike"s
    groetjes en nog veel plezier
    gr. cor
    ps: die dooie ook de groeten

• 11 Maart 2012 - 17:44

Caroline:

Wat weer een leuk verhaal, ik wil er ook heen'Zeker na het zien van de foto's.
    Nog veel plezier.

• 11 Maart 2012 - 18:37

Kelly:

hoi alle 4!!!!
    mooie foto's , maar het verlangen is naar de foto waar erik met zijn open lucht slippers op staat.
    hahaha.
    heel veel reis plezier nog daar!!!!!
    groetjes kelly

• 11 Maart 2012 - 18:47

Tina:

Lekker weertje Jen. 27 graden. Als ik het lees wil ik ook wel weer op reis. Trouwens hier was het vandaag ook een echte lentedag. We zijn heel hard bezig om in Schoorl alles weer klaar te maken voor de pasen. Geniet er van groetjes aan Wim.

• 11 Maart 2012 - 19:27

Ronald Tiecken:

Hoi Jenny,

Leuk weer om je reis te kunnen volgen. Ook best spannend allemaal. Die foto's verduidelijken goed de sfeer die je omschrijft. Geniet ze!

Nog even een vraag mbt een optreden. Kan jij die er vanuit Nepal er op zetten of moet ik bij Maurice zijn? Het gaat om een optreden op een 60-jarig verjaardagsfeest van een fan op zaterdag 31 maart.

Gr. en veel plezier, Ronald

• 11 Maart 2012 - 19:38

Peter Vestering:

Hoi daar, Het klinkt nu al weer helemaal goed.
    De volgende verslagen zie ik weer met belangstelling tegemoet.

succes en heel veel plezier verder.

• 11 Maart 2012 - 19:51

Carissa:

Lekker zeg! Laat de spiertjes maar opwarmen voor wat nog komen gaat. Wij zijn de hele dag buiten geweest, Wouter op zijn fiets (blijft zwaar voor hem) en Anouk wil ook fietsen, maar met die korte pootjes lukt dat nog niet, haha
    Groetjes uit Tilburg

• 11 Maart 2012 - 21:25

John Strik:

Pfff..., schrok bij de tweede regel met de tekst "waar een mannetje" voor jullie klaar stond en dacht, Nee toch!, dat wordt zo'n vakantie met de kreet "daar hebben we een mannetje voor"!
    Maar gelukkig is de rest weer als van ouds, we gaan weer genieten van de wel en wee's, succes en veel posi ervaringen, groetjes John en Hen.

• 11 Maart 2012 - 21:43

Margriet En Wim:

Blij te horen dat de reis goed is verlopen,zo te zien is jullie vakantie al goed begonnen.
    Geniet en tot mails !!
    Gr. Margriet en Wim

• 12 Maart 2012 - 09:18

Ria Kramer:

Gezellig weer de verslagen en de foto,s.Lekker van de warmte
    genieten, kou komt nog ! Groetjes

• 12 Maart 2012 - 12:59

Karin N Erik :

karin n erik o berichtje tussendoor, zijn niet zulke schrijvers. tis hier echt fantasties. wat een indrukken kan men op doen in twee dagen. vandaag weer de lijkverbranding en een hele grote stupa. lijkverbranding heeeel indrukwekkend maar ook heel puur. verkeer is hier ook een genot. en heus mensen erik zijn openlucht schoenen komen echt goed! heel veeel liefs en wij gaan door met genieten xxxxx

• 12 Maart 2012 - 13:22

Karin En Fred:

Hoi hoi alle 4
    Ff een reactie uit bali
    Wat zijn we ook een stel levens genieters he
    Klinkt wat jullie doen ook allemaal HEEEL lekker
    Wij zijn nu op ons laatste adres aangekomen sanur
    Genieten ook onwijs
    Hoor nog van jullie geniet ze
    Groetjes Fred en Karin

• 12 Maart 2012 - 16:33

Anoom@live.nl:

Hallo vakantie gangers hier ook gezellig voorjaars weer , maar bij jullie natuurlijk helemaal ,je krijg echte kriebels als je die mooie fotos ziet ,kan je zo n paar mooie posters v maken kijken uit naar volgende verslag ,geniet groet Astrid en Martien

• 13 Maart 2012 - 15:11

GRE En WIM:

We volgen jullie met veel interesse want het is net of we er zelf weer lopen, we ruiken de lijkverbranding en alle luchtjes in de stad . We zijn bijna jaloers!!!!!!!!!!!!!!! Houd ons op de hoogte. En Eric doe je slippers aan. PA en MA.