Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Chitwan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Chitwan

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

15 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

3 Chitwan.

Zoals afgesproken vertrekken we om 7 uur, Wim heeft lekkere broodjes bij de bakker gehaald voor onderweg. Kathmandu begint te ontwaken en de verkeersdrukte valt erg mee.
De rit naar Sauraha, bij Chitwan Nationaal Park gaat niet helemaal over rozen. De rit is prachtig en we genieten van het veranderende landschap. Tot we onverwachts stoppen en de linker voorband lek blijkt te zijn, wat een pech, de band wordt gewisseld, Erik helpt een handje mee en we gaan weer op weg. We stoppen bij een hut langs de kant van de weg, waar een stapel banden staat en een grote blauwe compressor. Bandje wordt geplakt en wij vermaken ons met de kindjes en bekijken de omgeving. Als alle bandjes weer op spanning zijn vertrekken we weer. De blijdschap duurt niet lang, rechts achter weer een lekke band en het regent ook nog. De band is snel gewisseld en we gaan weer op weg. Aangekomen in Sauraha, zoeken we een onderkomen en vinden The Holy Lodge, gelegen aan de rivier die ons scheidt van het Park Chitwan. Mooie plek, schone kamers. Wat een rust, die kunnen we na de drukte van Kathmandu wel gebruiken. We betalen onze chauffeur het afgesproken bedrag plus de kosten van een lekke band, we vonden het zo zielig! Lekker Spring rolls gegeten en genoten van een lekker koud biertje. We hebben de omgeving verkend en in een restaurant lekker gegeten.
De volgende morgen na het ontbijt komen er een aantal olifanten in de rivier voor onze Lodge baden. Leuk om naar te kijken. We gaan aan de wandel en zien in het straatbeeld paarden met wagentjes, olifanten en mensen die bezig zijn met hun dagelijkse dingen. Mooie mensen, mooie kindjes. Wietplanten staan gewoon in de berm…. Iedereen is vriendelijk en we worden veelvuldig begroet. Om 1 uur lopen we naar de rivier en worden met een kano (uitgeholde boomstam) naar de overkant gevaren, daar staan jeeps klaar en met 3 Chinezen, een gids en chauffeur gaan we het natuurpark in. We hobbelen 5 uur door het bos. Er schijnen neushoorns, tijgers, beren, herten, wilde zwijnen, krokodillen en nog veel meer te zitten. Wij zien een staartje van een weglopend zwijn, één aap helemaal boven in een boom, heel in de verte een oortje van een neushoorn, een haan, wat vogels, een pauw en een paar krokodillen, we hebben ook iets gehoord wat het brullen een beer zou zijn. Maar we hebben vreselijk veel lol gehad. Het hoogtepunt was dat onze Chinese vriend een olifant dacht te zien, maar hoe groot was onze verbazing toen het geen olifant bleek te zijn, maar twee parende neushoorns, ook weer hééééééééél ver weg, de foto’s kunnen in ieder geval bewijzen, al zijn ze daarop bijna niet terug te vinden. Wat een heerlijke dag, maar weer wijzigen we een plan. Drie dagen door het park lopen gaan we niet doen. We zouden dan dezelfde route lopen als we vandaag hebben gereden. Dus regelen we vervoer naar Pokhara, Gelukkig is het van 4 tot 10 uur Happy Hour en hebben ze een cocktail die Rhino Attack heet……

Erik en Karin gaan aan de wandel en genieten van de eenvoud waarin de mensen hier leven en zijn getuige van de opname van een fantastische film. Na de lunch lopen we naar Elephant Breading Center. Een prachtige wandeling langs lieve mensen/kindjes die wonen in lemen huisjes, waar de geiten en buffels het straatbeeld vullen. Het “Nameste” wordt ons veelvuldig nageroepen. Kinderen willen graag op de foto. We komen langs een plaats waar een buffel is geslacht, alles wordt in gelijke porties verdeeld, de vrouwen kijken toe. De rivier steken we over via een smalle brug en komen op de plaats van bestemming, betalen entree en bekijken de olifanten. Er is een heel kleintje bij, zo schattig. De olifanten worden hier getraind om als werk olifant te worden ingezet. Het ziet er goed verzorgd uit. Zo sluiten we het bezoek aan Chitwan af. Het was de moeite waard, we hebben genoten. Wim z’n knie gaat een stuk beter, dus zijn we klaar voor Pokhara.

Tot dan, Groetjes Erik, Karin, Wim en Jenny

• 15 Maart 2012 - 17:09

Gre En WIM En Fred.:

W ie gaat er nou midden op de dag op safari? dan slapen toch alle beesten . Gelukkig gaat het weer beter met Wim zijn knie. Nou loopse dan!!!!!!!!!!!!

• 15 Maart 2012 - 17:23

Cobi En Mart:

Wij waren eigenlijk met meest nieuwsgierig naar de slotzin. Fijn dat Wim z'n knie beter gaat, want dat betekend dat jullie klaar zijn voor de grote tocht. Erg veel plezier.....

• 15 Maart 2012 - 17:36

Eric En Wim:

leuk weer jullie avonturen te lezen hoop op veel meer verslagen, veel plezier en genieten maar

• 15 Maart 2012 - 17:59

Lia:

Leuk weer een verslag van jullie te lezen, jullie vermaken zich weer enorm! Heel veel plezier in Pokhara, dan genieten wij nog even van het lekkere weer hier in Krommenie!

Liefs Lia

• 15 Maart 2012 - 18:24

Cisca:

Geweldige foto's weer. In het echt natuurlijk duizend maal mooier. Dat fruitstalletje ziet er zo lekker uit en zal nog lekkerder smaken denk ik. Olifanten blijft imposant en die kleintjes zijn zo schattig.
    Geniet ze verder en veel plezier.
    Trouwens het was vandaag hier ook geweldig weer t grut was hier en hebben bijna de hele dag buiten gespeeld lekker met zand en water, zullen wel goed slapen.

Groetjes Cisca

• 15 Maart 2012 - 18:47

Max:

Super mooie foto's! Veel plezier!

• 15 Maart 2012 - 19:04

Janine:

Mooi dit allemaal zo te lezen, geen standaard strandvakantie'tje voor jullie.
    Prachtige foto's ook, even een olifantje in bad doen.
    Hoe primitief die man daar die band staat te wisselen op z'n blote voetjes, enneh... zie ik dat nou goed langs de knieen van Karin? Eric toch op sandalen ??

• 15 Maart 2012 - 19:08

Carissa:

't grut is idd meteen in slaap gevallen van het de hele dag buiten spelen. Ook op het kinderdagverblijf zijn ze hele dagen buiten. Anouk krijg je met geen mogelijkheid uit de zandbak.
    Ik ben zo blij dat het met Wim zijn beentje goed gaat, doe voorzichtig op de eerste grote tocht en blijf genieten
    Liefs

• 15 Maart 2012 - 19:20

Dennis:

Wandelende tak?

• 16 Maart 2012 - 15:22

Gerard En Tineke Kok:

Jullie zijn 1 week weg wat zijn het weer mooie verhalen en prachtige fo'to's we blijven het
    volgen. Nog heel veel plezier daar met z'n allen.

• 16 Maart 2012 - 16:11

De Trompies.:

We volgen jullie weer op de voet onee op de computer. Klinkt en ziet er allemaal weer geweldig uit!

• 16 Maart 2012 - 18:24

Jacqueline:

Wat een reis hebben jullie achter de rug met het busje. En wat een mooie foto's.
    De foto's maken het verhaal kompleet!
    Veel plezier en succes met de tocht. Zag ik nou jesus nikes bij Eric???

• 17 Maart 2012 - 10:44

Oma:

Erik, Karin, Wim en Jenny,

Heel veel plezier en goed op jezelf passen, dan zie ik jullie 7 april weer op de verjaardag van Geer.

Groetjes van Oma

• 17 Maart 2012 - 11:56

Karin En Erik:

hier weer n klein krabbeltje van ons. De meeste indruk op mij heeft de wandeling naar t elephant breedingcenter gemaakt. de kleine lemen hutjes,de eenvoud van het levenen de super lieve bevolking. Echt fantastisch. Het uitgezwaaid worden door de hele crew van ons verblijf omdat je er drie nachten hebt geslapen! De natuur is ook schitterend,veel groener dan wij beide verwacht hadden. En,lieve ouders, wie gaat er nou naar china midden in de winter? dan kan je nog beter midden op de dag de jungle ingaan.Wij gaan door met genieten en kijken uit naar onze eerste trekking.xx

• 18 Maart 2012 - 12:48

Wim En Margriet:

Leuk verslag en leuke foto's !!
    Bedankt.