Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Havana - Reisverslag uit Havana, Cuba van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Havana

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

28 Januari 2018 | Cuba, Havana

Na een prima verlopen vlucht aangekomen op de luchthaven van Havana. Waar een massa mensen met bordjes staan te wachten om klantjes op te pikken. Wij trotseren deze menigte, wisselen onze euro’s voor Cuc’s en nemen een taxi naar ons onderkomen voor de komende 3 nachten. We stappen uit de taxi en even is het niet duidelijk waar we de deur van onze casa moeten vinden. Gelukkig wijst een aardige buurman ons de juiste deur. Gastvrij worden we onthaald, er zijn 3 kamers rond een mooie binnenplaats. Prima kamer en lieve mensen, een goed begin. Na een goede nacht en het ontbijt lopen we naar de boulevard, het motregent, maar de temperatuur is prima. We verbazen ons over de erbarmelijke staat van de eens zo mooie gebouwen. Verder voelt het goed, we dwalen langs de mooie parken en pleinen, door de smalle straatjes. Drinken onze koffie onder het genot van de Cubaanse muziek, overal treden muzikanten op en er wordt spontaan op gedanst. Zodra we ons buiten het toeristische centrum begeven zien we niet veel moois, de zwaar verwaarloosde huizen, deels ingestort, zien er troosteloos uit. Hoewel de mensen vrolijk en vriendelijk over komen. Het straatbeeld wordt gedomineerd door de fel gekleurde oude Amerikaanse bakken van auto’s. Prachtig om te zien. Op onze tweede dag hebben we besloten om lopend naar Cimentario Colon te gaan, een pittige wandeling, maar er is geen betere manier om een beeld van Havana te krijgen. Ook nu komen we lieve, behulpzame mensen tegen, die ons graag de weg willen wijzen. Eerst even op een terrasje iets gegeten en de voeten laten rusten, dan gaan we door de grote, rijkversierde poort de begraafplaats op. En wat voor een begraafplaats, 6 vierkante km groot en bijna alle familiegraven zijn van wit marmer en rijk voorzien van prachtige beeldhouwwerken, heel indrukwekkend. Terug naar het centrum nemen we een taxi, want het stuk nog een keer lopen zien we niet zitten. We hebben best een paar Cuba Libres verdiend en weer genieten we van de gezellige drukte en muziek op straat.
Terug in onze Casa regelen we voor de volgende dag een collectivo (gedeelde taxi) naar Vinales.
Ik ga zo even proberen of het internet werkt, want dat is hier wel een dingetje, kaartje kopen, krassen en dan maar hopen dat het werkt.
Groetjes Wim en Jenny

• 28 Januari 2018 - 20:52

Jacqueline E:

Lijkt me heerlijk, muziek, mooi weer en een lekkere rum cola! Jenny omheb me pero geluk uitgeschreven....wil je me weer toevoegen aan de maillijst

• 28 Januari 2018 - 20:57

Wim En Margriet:

Jullie reis is begonnen ,we gaan jullie weer volgen doe voorzichtig! We wachten weer af wat jullie weer aan mooie vehalen te vertellen hebben.

• 28 Januari 2018 - 22:04

Lia Van Gulik:

Een mooi begin, natuurlijk hopen we dat we jullie kunnen blijven volgen! Heel veel plezier en geniet daar in het mooie Cuba!

• 29 Januari 2018 - 09:20

Loek Maass:

Wim en Jenny, veel plezier en we volgen jullie verslagen

• 29 Januari 2018 - 09:25

Carissa:

Wat fijn even wat van jullie te lezen. En we kijken uit naar een volgend bericht (laten we hopen dat internet af en toe te vinden is). Liefs

• 29 Januari 2018 - 09:42

Puck:

Jenny en Wim,
    Hartstikke leuk om weer mee te reizen. Veel plezier!

• 29 Januari 2018 - 10:21

John Koopmans:

Heerlijk, twee stralende gezichten, wat is de wereld toch mooi!!

• 29 Januari 2018 - 14:24

Marjan Verwer:

Wat heerlijk om met jullie mee te reizen..... kijk uit naar het volgende verslag .....Heel veel plezier en ontdek al het mooie en suc6 met internet.

• 29 Januari 2018 - 14:53

John Kan:

En nu maar hopen op een mooi carnaval spektakel op Cuba

• 29 Januari 2018 - 15:08

Mart En Cobi:

Fijn te lezen dat jullie weer goed zijn aangekomen.Pittig begin met die wandeling.Geniet van al het mooie dat het land jullie te bieden heeft en vooral het weer!Hier nu harde wind en regen.

• 29 Januari 2018 - 15:17

Cobi En Mart:

Zo, dat klinkt allemaal erg positief en jullie bevestigen het beeld dat wij in gedachten van Havanna hebben. De kop is er af. Veel plezier verder.

• 29 Januari 2018 - 16:04

Martijn De Gier:

Hallo Genieters
    Heel veel genieten van dit mooie land. Ben benieuwd naar jullie belevenissen.
    Wij weer veilig terug in ons landje na een prachtige reis.

• 29 Januari 2018 - 17:42

Lex De Beer:

Ha, weer lekker onderweg, genieten van de sfeer, de zon, muziek en al het moois daar.
    Hetgeen jullie in Havana zien, kom je overal tegen, Vinales is een mooie streek, sigaartjes kopen??
    Heel veel plezier daar, en we lezen het vervolg weer. Greetz Lex en Carla.

• 29 Januari 2018 - 18:02

Greet:

Heerlijk wat van jullie te horen goed begin is halve werk

• 29 Januari 2018 - 18:31

Nico En Margaret:

Leuk om jullie te volgen! Veel plezier en goede reis