Mira Flores - David (zonder geld) - Reisverslag uit David, Panama van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Mira Flores - David (zonder geld) - Reisverslag uit David, Panama van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Mira Flores - David (zonder geld)

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

09 Januari 2014 | Panama, David

Verslag 2,

Mira Flores – David (zonder geld)

Eerst naar Albrook gegaan met een taxi, daar uitgevogeld waar we de bus naar David kunnen vinden en hoe laat die de volgende dag vertrekt, wat een busstation zeg, lijkt wel op het centraal station, alleen weinig treinen, ha ha! Toen naar Mira Flores, om de sluizen in het Panama Canal te zien. Er is een prima verzorgd bezoekerscentrum waar we op een leuke manier door de geschiedenis lopen. Ook de 3D filmvoorstelling was de moeite waard. En dan de sluizen, voor ons geen onbekend fenomeen, maar dan wel een hoogteverschil van 22 meter overbruggend. Alleen geen boot te zien, gelukkig komt de scheepvaart vanaf de andere kant na een tijdje op gang en vanaf een tribune hebben we zicht op de twee sluizen. Mooi hoor!
We verlaten de volgende dag Panama City, met een taxi naar Albrook Bus Terminal en daar de bus naar David genomen. Prima bus en dat is niet onbelangrijk als je weet dat de rit 7-8 uur gaar duren. Voor de lunch stoppen we bij een wegrestaurant en dan het laatste stuk. De Pan American Highway verandert van een vier- in een tweebaansweg en het landschap wordt steeds mooier. Bij veel huisjes staat een gezadeld paard vastgebonden aan een boom, hier wonen de echte cowboy’s. Dan een enorm lawaai onder de bus…..lekke band. Iedereen blijft lekker zitten en de airco blijft aan terwijl de band wordt gewisseld. Na 3 kwartier rijden we weer. Onderweg stoppen we nog een keer voor een politie controle, (bij de provinciegrens?) papieren worden gecontroleerd en een meneer in uniform met revolver laat zijn hond overal snuffelen, wel een beetje lachwekkend als de hond een heel lief klein cockerspanieltje is….
Aangekomen in David, installeren we ons in Purple House. Leuk klein Hostelletje. En dan gaan we “even” pinnen, maar helaas, alle passen, incl. credit card weigeren dienst en dan hebben we dus een probleem. Met de creditcard hebben we wel afgerekend, maar kunnen geen geld opnemen en de normale pinpassen zijn maestro kaarten en die worden hier niet geaccepteerd. Morgen zijn de banken gesloten vanwege een feestdag, dus tot vrijdag moeten we het uitzingen met het geld dat we nog hebben. Op water en brood dus, ha ha. We verlaten Purple House met een goed gevoel, dat heb je in een hostel, veel leuke backpakkers op een kluitje, contact is vanzelfsprekend en iedereen wisselt graag zijn ervaringen uit, o.a. 4 Nederlandse jongens die elkaar in Costa Rica hebben ontmoet en samen verder reisden, een rasta man met gitaar en Andrea, de eigenaresse van deze hostel, die ons graag wil helpen als we er niet zelf uit komen, dit voelt erg goed. Na een kop koffie en een totaal verkruimelde Wieger Ketellapper nemen we de bus naar Boquete, de bergen in, een mooie rit, alleen jammer dat het nevelig is. We waren gewaarschuwd voor veel drukte en dat blijkt, de door ons uitgekozen Hostel was al lang van te voren volgeboekt, maar de Duitse eigenaar wist dat de achterbuurman net 3 nieuwe kamers had gebouwd, en ja hoor ze staan nog leeg, de kaartjes zitten nog aan de handdoeken, gauw worden er twee stoelen voor ons aangeschaft, zodat we buiten kunnen zitten, zo lief! Dan eerst wat eten, om de hoek vinden we Sugar and Spice, een Duitse bakker die heerlijke broodjes heeft met koffie. Dan lopen we naar het centrum en tegen beter weten in stappen we weer een pinautomaat in en ja hoor hij begint te ratelen, nooit zo’n fijn geluid gehoord!!!!! Probleem opgelost Global Bank moeten we dus hebben. Om dit te vieren met een lekker koud biertje stappen we een terras op. Helaas, tijdens deze feestdag wordt er geen alcohol geschonken……morgen weer! Het mag de pret niet drukken, een verse ananassap is ook heerlijk. Morgen gaan we de omgeving verkennen en kijken wat voor feest er los gaat barsten. De Kermiswagens rijden het centrum in, we wachten af.
Bedankt voor jullie reacties en alvast een fijn weekend.

Wordt vervolgd,
Groetjes Wim en Jenny.

• 09 Januari 2014 - 20:09

Mary:

Beleef het zowat met jullie mee heel veel plezier dan heb ik het daarna Gr Mary petra

• 09 Januari 2014 - 20:44

Petra:

Net op reis en alweer zoveel mee gemaakt, heerlijk......ik hang aan jullie lippen ;-) Veel plezier x

• 09 Januari 2014 - 21:39

Carissa:

Klinkt weer geweldig (met geld) :-)
    We volgen jullie! Knuffels uit Tilburg

• 09 Januari 2014 - 23:02

Wim En Margriet:

Hè leuke brilletjes (eywish of pearl )??
    Blij dat jullie weer zakgeld hebben en dan kunnen jullie niet eens een biertje scoren.
    Maar morgen weer een dag met bier !!!!!!!
    Geniet gr. Wim en Margriet

• 10 Januari 2014 - 08:06

De Van Dijkjes:

hoi Wim en Jenny.
    Klinkt allemaal weer goed.
    Veel plezier verder.
    Groetjes Fred Karin Merel Max.

• 10 Januari 2014 - 12:42

Joke Nol:

jenny en wim, het klinkt weer geweldig, nog veel plezier doeiiiiijoke

• 10 Januari 2014 - 17:31

Marjan En Pim:

Hoi Wim en Jenny,

Heerlijk te om te lezen , wel geld hebben en geen biertje kunnen kopen. Gelukkig maar voor één dag.
    Luitjes , lekker genieten, doen wij het ook, veel plezier , groetjes marjan en pim

• 10 Januari 2014 - 20:03

Riet Kramer:

Hallo Wim en Jenny,

Wat geniet ik weer van jullie reisverslag, en de mooie foto`s.
    Groetjes Riet.

• 10 Januari 2014 - 20:45

Loek Maass:

Jenny en Wim, jullie maken alweer heel wat mee. Heel leuk om de reisverslagen weer te lezen.
    Geniet er lekker van.
    Loek

• 11 Januari 2014 - 09:59

Mart En Cobi:

Zie je wel, in het buitenland ben je dus nog wel blij met een bank.......
    Overigens lijkt dat Panamakanaal mij erg interessant.

• 11 Januari 2014 - 10:39

Karin Veken:

kijk dat is nu backpacken, zonder geld in n hostel met een rastaman! Hoe ouder hoe gekker haha
    Geniet ervan xxx

• 11 Januari 2014 - 11:35

Puck De Leeuw:

Heerlijk weer om in jullie avonturen te duiken. Was al bezig om uit te zoeken hoe ik jullie wat losgeld kon sturen maar het was niet nodig. Ze krijgen jullie natuurlijk niet gek, altijd een oplossing bij de hand. Ik geniet weer, dus ga zo door en nog heel veel plezier! Kus, Puck.

• 12 Januari 2014 - 17:12

Monique Bloem:

Jenny en Wim,

Wat leuk weer jullie verhalen te lezen, op naar het volgende verhaal, geniet van jullie heerlijk reis. x Monique

• 13 Januari 2014 - 18:12

RonaldT:

Ik heb weer mooie plaatjes voorbij zien komen. En leuke hindernissen hebben jullie al gehad: een lekke band, geen geld/wel bier, wel geld/geen bier. Het mag de pret niet drukken als ik dat zo lees. In het nu blijven en lekker genieten en dat gaat jullie goed af. Veel plezier! x Ronald