Het laatste verslag - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Het laatste verslag - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Het laatste verslag

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

14 Februari 2014 | Costa Rica, Alajuela

Laatste verslag.

14 februari, Valentijnsdag.

Over twee uur vertrekken we naar de luchthaven en in afwachting daarvan schrijf ik mijn laatste verslag.
Na 4 verrukkelijke dagen in Montezuma, waar we genoten hebben van de prachtige stranden, de warme zee met zijn hoge golven, de wandeling naar de waterval, het heerlijke eten en de leuke mensen. Zittend voor onze kamer hebben we niet alleen genoten van het mooie uitzicht, maar ook van de vele dieren die de tuin bezochten. De leguanen, eekhoorns (ja Mart ook hier), aapjes, colibri’s, de brutale vogels die bijna uit onze hand aten, kleine parkietjes die voor ons neus in de palmboom aan het nestelen waren en het dier dat we onder onze stoel ontdekten en voor een kat aanzagen. Het bleek een neusbeertje te zijn, zo leuk. Met de rechtstreekse bus naar San José zijn we in Alajuela aangekomen voor de laatste nacht, straks nog een minuut of 10 in de taxi en we zijn op de luchthaven, we vliegen naar Panama en na een kleine tussenstop vertrekken we naar Amsterdam. Wat een luxe, uitgezwaaid door Pascal en Fien en Maurice en Anouk halen ons op.

Het was een heel mooie reis, vol mooie indrukken, veel leuke mensen ontmoet.
Vooral het verblijf in de hostels is erg goed bevallen omdat daar altijd een soort huiskamergevoel heerste. In de gemeenschappelijke ruimte (meestal een tuin) vind je altijd wel een paar reizigers. De één zit er te lezen, anderen doen een spelletje en een enkele keer zit iemand op een gitaar te tokkelen. We hebben dan ook met veel mensen ervaringen mogen delen.
Even in het kort;

PANAMA;
Panama City, mooie skyline, Casco Viejo (oude stad) erg mooi en het Panama kanaal met de indrukwekkende sluizen.
Boquete, leuke plaats in de bergen, wandeling naar de waterval gemaakt. Vooral het vervoer in de overvolle minibus was een leuke ervaring. En nog nooit zo lekker forel gegeten!
Bocas del Toro, erg toeristisch, dus naar Bastimentos gevaren, veel leuker. Boottrip was prachtig, dolfijnen, luiaard en red frog gezien. Red frog beach was prachtig.
COSTA RICA;
De grensovergang was een ervaring op zich, de lange gammele brug overgelopen en dan weer terug moeten omdat we een stempel hebben gemist.
Cuhuita, een reggea plaatsje met rasta mensen. Mooie wandeling door het national parc Cahuita, genoten van de tuin bij Hostel Secret Garden.
La Fortuna:
Aan de voet van Vulcan Arenal, ligt het plaatsje La Fortuna, weinig zeggend, het regent er bijna continue,er is weinig op eigen gelegenheid te ondernemen en er hangt altijd een hoog prijskaartje aan, We maken een toer naar Cano Negra, waar we een boottocht maken, mooi maar we hadden er meer van verwacht. We verlaten La Fortuna sneller dan gepland.
El Coco:
We zoeken de zon op in Playa el Coco. Mooi strand en leuke terrassen, alleen erg veel overwinterende Amerikanen, pfffff. We vinden een prachtig onderkomen bij Vila Flora.Vallen met ons neus in de boter, 4 dagen feest. We bezoeken de arena waar we naar het Bull Riding kijken, een belevenis voor het hele gezin. Dressuur van paarden in de straat, prachtig!

NICARAGUA:
San José del Sur;
Leuke badplaats, uitstapje naar Playa del Coco (ook hier) was erg mooi.
Isla de Ometepe;
Twee mooie vulkanen vormen het eiland in Lago de Nicaragua. Was ook een mooie ervaring, mooie wandelingen gemaakt en van het uitzicht genoten.
Granada;
Wat een mooie stad, heel Spaans en heel kleurrijk. Wat een gezelligheid op straat. Uitstapjes gemaakt naar Masaya en het vulkaanmeer Laguna de Apoyo.
Leon.
Prachtig onderkomen in Via Via, leuke stad. Aan de voet van Vulcan Santa Clara bezoeken we het plaatsje Jacinto en lopen tussen de borrelende kraters door, heel bijzonder.
Daarna weer voor één nachtje terug naar Granada om vervolgens de grens weer over te gaan.

COSTA RICA;
Monteverde.
Mooier dan La Fortuna, ligt hoog in een prachtig vulkaanlandschap, de rit er heen was adembenemend en stoffig. We zien het hele proces van koffie-, chocolade- en rietsuikerproductie. Zelfs het stoken van rum. (die hier erg lekker is). We maken na zonsondergang een wandeling door het nevelwoud, waar ik mijn vriendje de tarantula ontmoet.
Montezuma:
Mooier konden we onze reis niet afsluiten.

En nu weer lekker naar huis, want zoals altijd blijft het gevoel;
Het is heerlijk om op reis te gaan, maar naar huis gaan is ook weer erg fijn.

Nogmaals dank voor jullie reacties en tot gauw.
Groetjes Wim en Jenny.

• 14 Februari 2014 - 17:41

Maurice:

Goede reis en tot morgen!

• 14 Februari 2014 - 17:53

Jacqueline:

Goeie reis terug en tot morgen!

• 14 Februari 2014 - 17:55

Jan:

Wel thuis en trek je regenkleding maar aan!

groet,
    Jan en Ilona

• 14 Februari 2014 - 18:11

Cisca:

Wat n mooie reis hebben jullie gehad . Heb genoten van de verhalen en vooral de foto s waren prachtig mooi. Wens jullie n goede reis terug. Home sweet home!

• 14 Februari 2014 - 18:29

John:

Goede reis en bedankt voor het delen van jullie bijzondere ervaringen!!!

• 14 Februari 2014 - 20:41

Martijn De Gier:

Wat een schitterende reis hebben jullie weer gemaakt>Bedankt dat we mochten mee genieten.
    Goede reis terug.Morgen is het wel 13 graden dus de overgang valt mee.
    Zie je maandagavond,lieve groetjes Dirk Martijn

• 14 Februari 2014 - 21:29

John Kan:

Goede vlucht naar huis en weer bedankt voor al je mooie verslagen

• 15 Februari 2014 - 10:17

Tina:

Welkom thuis Wim en Jenny. Je waait vast weg op Schiphol. Storm in Brabant in ieder geval. X

• 15 Februari 2014 - 22:55

Mirjam:

Je verslagen waren weer heel leuk om te volgen.
    Welkom thuis in dit stormachtige landje straks, maar altijd nog beter dan in Engeland

• 16 Februari 2014 - 11:49

Caroline:

Nu ik heb weer genoten en mooie foto's. Gr. Caroline

• 18 Februari 2014 - 13:41

ASTRID EN MARTIEN :

Jenny en Wim , wat hebben jullie weer veel beleefd dus wij hadden n kleine vakantie,op af stand . De verhalen weer prachtig . Nu weer thuis en genieten vd kideren en kleinkinderen .