Halong Bay - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Halong Bay - Reisverslag uit Cát Bà, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Halong Bay

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

22 Maart 2013 | Vietnam, Cát Bà

Halong Bay.

Hallo allemaal,

Woensdag 20 maart.
Na het ontbijt opgehaald door een busje en naar Halong Bay gereden, onderweg een stop bij een verkooppunt van allerlei handwerk. Indrukwekkend zijn de marmeren sculpturen, prachtig! Binnen zitten heel veel vrouwen te borduren, wat een monnikenwerk. Na een half uurtje rijden we verder. De rit is nogal saai, buiten mooie rijstvelden valt er niet zo veel te zien. Bij de haven aangekomen zien we een vloot van wit gekalkte schepen, op de foto zagen ze er erg mooi uit, maar dit ziet er anders uit. Onze gids neemt ons apart, want wij hebben minder betaald voor deze toer dan onze medereizigers, of we daar niet over willen praten….Als onze boot aanmeert en we aan boord klauteren zijn we blij verrast, het ziet er binnen erg mooi uit, en we worden heel vriendelijk ontvangen. De lunch staat klaar en smaakt heerlijk, onze groep bestaat uit 10 mensen, 3 Canadezen, 2 Brazilianen, 1 Israëliër, 1 Vietnamese en een gekke Chinees. Hij draagt een bril zonder glazen om er uit te zien als een student. Het is net Mister Bean. We hebben een mooie hut met badkamer, dus het kan niet meer mis gaan. We gaan op het bovendek zitten. Dan varen we tussen de bizar gevormde eilandjes (tropische torenkarst) door en verlaten de boot bij de grot van het Hemelse paleis (Hang thien Cung) een mooie 20 meter hoge grot, alleen jammer dat ze overal gekleurde lampen op hebben gericht. Na een tijdje gevaren te hebben meren we aan bij een drijvend vissersdorp, kompleet met schooltje en stappen in een van bamboe gevlochten bootjes en laten ons door twee grotten roeien. Heerlijk relaxed varen we hierna verder, wat is het hier mooi. Het avond eten is weer erg lekker en Happy Hour maakt dat het een leuke avond wordt, we hebben vooral contact met de Israëliër en een Canadees stel. Om 9 uur vallen de ogen dicht en zoeken we onze hut op (en we zijn niet de eersten). 8 uur ontbijt en dan is het even onduidelijk wat we gaan doen, de groep wordt opgesplitst en we gaan verder met 7 mensen, wij gaan naar het eiland Cat Ba-Be. Daar stappen we in een bus die ons naar het Cat Ba National Parc brengt. Er is een georganiseerde wandeling de berg op vooral voor het uitzicht. Maar het is niet helder, de groep is erg groot dus besluiten wij om zelf een wandeling te maken. Er valt hier niet zo veel te zien en we zoeken in het bos een terrasje op waar ik dit verslag bijwerk. Dan weer de bus in om naar ons hotel te gaan. Na de lunch besluiten we om naar Fort Cannon te gaan, opzoek naar vervoer komen we Jim tegen, een leuke Australiër die hier twee jaar geleden is blijven hangen. Hij regelt een vriend met een scooter en we gaan de bergen in, hij is zo enthousiast en weet zoveel te vertellen, dat we geen betere gids hadden kunnen hebben. Heel indrukwekkend om door de bunkers in de berg te lopen, de kanonnen te zien en van de prachtige uitzichten te genieten. Hij weet heel erg veel en raakt niet uitgepraat, zo leuk! Na een nacht in ons hotel gaan we weer terug naar de boot en genieten nogmaals van dit wonder van de natuur. Het was echt genieten. Terug in Hanoi ( ja wéér Hanoi) boeken we voor zaterdag 23 maart de sleeper bus naar Dong Hoi, onze volgende bestemming dus.
Ik zei het al wéér Hanoi, Hanoi is als een spin in zijn web, waar je ook heen gaat, altijd kom je weer terug in Hanoi, maar dit was echt de laatste keer, we gaan nu naar het Zuiden.

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen,
Groetjes Wim en Jenny

• 22 Maart 2013 - 16:39

Jacqueline:

Wat een leuk verhaal weer, jullie zijn weer echt aan het genieten!
    veel plezier

• 22 Maart 2013 - 16:46

Karin Veken:

Erg leuk verhaal en wat een fantastisch mooie rotsen!
    Leuk dat jullie het weer zo goed met een Israeli konden vinden haha

• 22 Maart 2013 - 16:55

Hendrik Blij:

wim en jenny wat een leuk verhaal, heerlijk genieten daar en hele mooie foto's gemaakt. Donderdag ben ik weer in heliomare geweest voor een conditie test en die was goed en ben daar zes maal uit de rolstoel opgestaan, nog veel plezier daar.

• 22 Maart 2013 - 17:11

Wim En Jenny Pels:

Jeetje Hendrik WAT GOED!!!!!!

• 22 Maart 2013 - 17:36

Puck:

Jullie genieten maar ik geniet mee van je verhaal Jenny, maar ook van de schitterende foto's.

• 22 Maart 2013 - 18:09

Margaret En Nico Tromp.:

Weer een leuk verhaal op de bank! Geniet ervan, het is hier net de noordpool.

• 22 Maart 2013 - 18:55

Lia:

Leuk om weer te zien en lezen hoe het met jullie gaat! Nog heel veel plezier, ik kijk uit naar het volgende verslag!

groetjes Lia

• 22 Maart 2013 - 19:13

Petra:

Wat een geweldig verhaal weer, super dat jullie zo genieten! Geniet maar lekker door en kom maar weer snel met een nieuw verhaal:-) Dikke kusssss

• 22 Maart 2013 - 19:19

Peter Vestering:

Hallo Jenny en Wim,

Met plezier lees ik weer jullie verhalen. Leuk hoor en weer prachtige foto's.

veel plezier verder en maar weer tot de volgende keer.

....en uiteraard zijn we hier weer jaloers om jullie zo in je shirtjes te zien. De winter wil hier maar niet voorbij gaan. We hopen in juni de 5 graden te halen hahahah.....

• 22 Maart 2013 - 20:08

Dirk Martijn:

Hoi Genieters
    Voor ons genieten van jullie steeds weer bijzondere belevenissen. Hier zoals peter al zegt echt zo koud en dan te bedenken dat we volgende week al in onze caravan(zomerverblijf zitten.

• 22 Maart 2013 - 20:28

Nel Dekker:

Ziet er weer geweldig uit , daar op dat water, en dan die bergen , onvoorstelbaar.

Ik blijf jullie volgen.

Groetjes Nel Dekker

• 22 Maart 2013 - 20:50

Astrid Noom :

Jenny en Wim wat n mooie verslagen en wat n plaatjes van foto's, op naar t volgende verhaal en foto's

• 23 Maart 2013 - 14:10

Piet Van Berge:

Mooi om jullie verhalen weer te lezen en jullie foto's te bekijken. Terwijl ik dit schrijf giert de oostenwind om het huis heen, het is 23 maart maar nog hartje winter. Geniet ervan en we lezen jullie volgende verhalen wel weer.

Groetjes,

Piet

• 24 Maart 2013 - 09:38

Cobi En Mart:

Die bergen. dat water, erg mooi en erg bekend. James Bond was hier ook. En die weet de mooie plekjes echt wel te vinden. Veel plezier verder.

• 24 Maart 2013 - 11:04

Yvonne:

War fantastisch , zou er bijna zin an krijgen, heel veel plezier, groetjes

• 24 Maart 2013 - 22:04

John:

Het ziet er weer fantastisch uit en ze zijn weer boeiend en spannend die verslagen, groetjes