Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hội An, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Hoi An

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

28 Maart 2013 | Vietnam, Hội An

6 Hoi An.

Hallo allemaal,

Wat een treurig begin van de lente is het bij jullie, stiekem zijn we erg blij dat we het niet meebeleven.
Hier is het heel anders, we zijn nu in Hoi An. . Ons hotel ( Thien Nga Hotel) ligt net buiten het centrum, erg mooie kamer met balkon en een voortreffelijk ontbijt.
Hoi An is een schilderachtige stad, vroeger was hier een haven, maar door verzanding van de rivier is er geen havenactiviteit meer, wel liggen er mooie houten scheepjes in de rivier. De gele huizen geven een speciale sfeer. s’Avonds is alles kleurrijk verlicht. Het is hier gezellig druk, toeristisch, maar op een leuke manier. Veel kledingzaakjes waar voor weinig geld de mooiste kostuums, jassen, cocktailjurken en gewone kleding op maat wordt gemaakt. Vooral veel zijde dingen, prachtig! En in een middagje klaar. Kon het niet laten, heb 2 bloesjes laten maken. Ook de horeca is goed vertegenwoordigd, overal leuke kleine restaurantjes waar je heerlijk kunt eten. Voor 20.000 Dong (75 cent) hebben we fietsen gehuurd en hebben de omgeving verkend. Er zijn 2 stranden en die liggen op 15 en 20 minuten afstand Mooie zandstranden met parasols van palmbladeren, ligbedden, terrasjes, wit zand en een blauwe zee. Ronde vissersbootjes van gevlochten bamboe liggen op het strand te wachten tot de avond valt. Erg mooi. Hier spreekt iedereen (een beetje) Engels en dat is best makkelijk. Als we zitten te eten worden we vaak doelwit van de straat verkopers, maar met een lach accepteren ze dat we niets willen kopen, kortom een heerlijk sfeertje hier. Morgen (vrijdag) nog lekker een dagje genieten van het mooie strand.
Na 3 dagen fietsen, strand en lekker eten zijn we verzadigd en nemen we weer een nachtbus, dit keer naar Nha Trang. De rit duurt meer dan 12 uur, dus was dit de beste optie. Vrijdagavond om half 6 worden we bij het hotel opgepikt en om half 7 zaterdagochtend zijn we in Nha Trang.
De afstanden en de reistijden zijn lang, maar het reizen met een nachtbus bevalt ons goed, bovendien scheelt het 2 reisdagen, want als we overdag zouden reizen hadden we daar 2 dagen en een overnachting voor nodig gehad. Als we in Nha Trang zijn laten we weer van ons horen.
We wensen jullie allemaal gezellige Paasdagen en tot de volgende keer.

Groetjes Wim en Jenny.

• 28 Maart 2013 - 15:56

Jacqueline:

Dit klinkt goed, maar ik dacht dat jullie hier een weekje zouden blijven??
    Hier hebben we ziekenboeg, Fien is al vanaf dinsdag ziek en ik vanaf woensdag, koorts, keelpijn, koortsuitslag etc. Nu lekker een paar dagen niks en dan hopen dat Fien woensdag 3 april fit genoeg is voor het afzwemmen. Het kon ook niet anders met dat koude weer hier. Zondag komen Maurice, Caris en de kids en gaan we gezellig een hapje eten bij de boot.
    Jullie goede reis met de nachtbus, benieuwd hoe dat nu weer gaat.

• 28 Maart 2013 - 16:05

Hendrik Blij:

Wim en Jenny alweer een leuk reisverslag en hele mooie foto's, inderdaad erg kleurrijk, voor jullie een heerlijk warm pasen en wij doen het wel met een paar graden onder nul.

• 28 Maart 2013 - 16:15

Mirjam:

Hoi luitjes,
    Ik hou ook wel van mijn mandje, maar dan wel plat als bed.
    Mens wat ben ik blij geen varken te zijn zoals aar in zo' n mandje.
    Nu weet ik ook hoe ze aan die krul in hun staart komen....
    Maar wat maken jullie weer een mooie reis zo.
    Ik geniet enorm van de foto 's lekker kleurrijk.
    Maar ik mis er wel eentje, die van de nieuwe blousjes, die moeten natuurlijk nog wel even geshowd worden hoor....
    Fiets nog maar even lekker wat daar in die mooie natuur en een super fijne nachtreis.
    Liefs Mirjam

• 28 Maart 2013 - 16:36

Cisca:

He halo allebei,
    Wat ziet het er allemaal toch heerlijk uit daar , kleuren, zon en buitenlucht.
    Hier twee dagen zon gehad en redelijke temperatuur, maar nu begint het hier net weer te sneeuwen. Net terug van het dierenparkje in o hout. Kleine kuikentjes gekeken samen met Anouk, t is donderdag hè.
    Nou lieve reizigers n goede bustocht en uiteraard

• 28 Maart 2013 - 16:37

Cisca:

Zonnige paasdagen of dag.
    Groetjes

• 28 Maart 2013 - 16:48

Maurice:

Hoi an? Hoi an? Wie is an dan? Stuur maar wat warmte deze kant op want met zijde blousjes redt je het hier niet. Eitjes zoeken in de sneeuw wordt het dit weekend! Nou geniet er maar van :-)

• 28 Maart 2013 - 16:54

Karin:

gadver je bent me nou echt jaloers aan t maken!
    Maar geniet van de paasdagen,vieren wij het wel in t laantje met live muziek en een splitje
    xxxx groetjes

• 28 Maart 2013 - 17:42

Puck:

Hoi Jenny en Wim,

Wat zijn jullie aan 't genieten zeg je zal er jaloers op worden. Vooral "het zweten" lijkt me heerlijk omdat we hier bijna niet meer weten wat dat is.
    Veel plezier nog, en hebben ze daar ook Paaseieren?
    Lieve groetjes xx.

• 28 Maart 2013 - 19:43

Beppie:

Hoi,

Wat een mooie verhalen!
    Nog heel veel reisplezier!
    Groetjes Beppie

• 28 Maart 2013 - 19:49

Wim En Margriet:

Slaap lekker in de nachtbus ??maar waar zijn die mooie blouses die je hebt laten maken effe met ons delen om te laten zien hoe mooi ze zijn.
    En wat die varkentjes betreft dat is effe minder leuk voor deze beestjes,maar zal wel zo horen daar.
    Mooie foto's en we wachten weer op de volgende reportage met verslag.
    Misschien hebben wij wel een witte paas in plaats van een witte kerst.
    Veel plezier en gr. Wim en Margriet

• 29 Maart 2013 - 11:54

Mart En Cobi:

Lekker weer een paar dagen uitgerust,kunnen er weer een paar reisdagen tegenaan.
    Geniet verder van al het moois.Prettige Paasdagen in zo verre dat jullie dat daar beleven.We waren van plan om weg te gaan ,maar in ons Kipje bevriezen nu de eieren.Groeten uit Assendelft.

• 29 Maart 2013 - 19:53

Lex En Carla:

Alleen al voor de temperatuur zouden we daar ook wel willen zitten, leuke verhalen en mooie foto's die mij aan thailand doen denken. goeie warme paasdagen, zoute eitjes bij het ontbijt, en ik kijk uit naar het vervolg. Veel plezier.

• 31 Maart 2013 - 17:01

Nico En Margaret Tromp.:

Altijd weer leuk een stukje meereizen!