Ubon, Koh Chang en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Ubon, Koh Chang en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Ubon, Koh Chang en Bangkok

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

10 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Reisverslag 8 - Ubon, Koh Chang en Bangkok

Hallo allemaal,

Het einde van onze reis komt in zicht.
Na een dagje Ubon nemen we de nachttrein naar Bangkok, 1e klas deze keer, want de 2e klasse was vol. Wel een luxe hoor een eigen kamertje met wasbakje, ha ha. Wij vinden het erg comfortabel om te reizen met een nachttrein, eerst samen aan de borrel, boekje lezen en dan in slaap geschommeld worden op het ritme van de trein. Om kwart over 5 wordt er op de deur geklopt, we moeten opstaan, tandjes poetsen dan zijn we in Bangkok. We ontbijten om 6 uur op het station, waar de stationshal vol militairen zit, waarom is niet duidelijk, ze wachten waarschijnlijk op een trein. We hebben besloten om meteen een mini bus naar Trat te nemen en met een tuk worden we naar het Victory Monument gebracht, het verstrekpunt van de minibusjes en om 7 uur rijden we….. Het is stil lang de weg, waarschijnlijk omdat het Zondag is, dus schieten we lekker op. Dat doet ons weer van plan wijzigen en in Trat nemen we de boot naar Koh Chang. Om 3 uur staan we op het eiland en voor we het weten liggen de rugzakken op het dak van een Taxi busje en rijden we naar Kai Bae Beach. Meer dan 10 jaar geleden zijn we ook op Koh Chang geweest maar we herkennen hier helemaal niets. Eerst even iets drinken op een terrasje, ook nu laten we de rugzakken achter en gaan aan de wandel. Uiteindelijk vinden we bij Kai Bae Bungalow’s een huisje bij het strand, maar het is meteen al duidelijk, hier gaan wij niet langer dan 1 nacht blijven. De meeste gasten zijn Russen (groepen) en die vinden wij niet zo leuk. Het huisje is vies en de ijzeren veren steken nog net niet door het matras. Maar we zijn moe en doen het er mee. De volgende morgen gaan we één baai verder op zoek naar een beter onderkomen. Lonely Beach voelt al meteen veel beter. Geen groepen Russen en veel back packers. Een heel andere sfeer. En ja hoor, we vinden onze droomlocatie bij Lonely Beach Resort. Een huisje in een mooie tuin, een stukje van de weg af en we hebben er een klein zwembad bij, heerlijk. Het strand is een plaatje en er is een ruime keuze aan eettentjes. De disco’s zijn zover bij ons vandaan dat we er geen last van hebben. Wat hier opvalt zijn de vele tattoo-shops, zonder tattoo hoor je er echt niet bij. Vrijdag zijn we een dag met een boot weg geweest, lekker gesnorkeld op verschillende plaatsen, gevist en op het dek geluierd. Wat is het water mooi helder en zo blauw. Een heerlijke dag. Alleen een beetje jammer dat we een groep Russen aan boord hadden, wat een onbehouwen volk is dat zeg. Tijdens de lunch stapelen ze hun borden zo vol, niet gewoon, en dan de helft laten liggen, daar kan ik slecht tegen….. Op alle stoelen gooien ze een handdoek neer, om er vervolgens niet op te gaan zitten, grrrrr. Gelukkig was de boot niet erg vol, dus we hadden een lekker plekje voor onszelf op het bovendek. Zaterdag naar het strand geweest en op de terugweg een ananas gekocht bij een fruitstal, zo lekker proef je ze bij ons nooit en dat voor 75 cent, gesneden in een zakje. Wat een verwennerij. Dan is de laatste dag hier aangebroken, nog één keer genieten van het strand en Maandag om half 9 staat het busje voor dat ons naar Kao San Road in Bangkok zal brengen. Nu nog 2 dagen Bangkok en donderdag vliegen we weer naar huis. En ook dat is weer erg fijn.

We kunnen terugzien op een hele mooie reis, Laos heeft onze verwachting overtroffen, wat een mooi land en wat bizar zoals hier de tijd soms teruggedraaid leek te zijn. Jammer dat de mensen niet iets toegankelijker/vriendelijker zijn, uitzonderingen daar gelaten, maar dat is waarschijnlijk de aard van het volk. Tijdens de fietstochten die we maakten hebben we wel in de dorpen leuke en lieve mensen ontmoet.
Het “openbaar vervoer” heeft ons wel eens gestoord, het bewust buiten de plaats afzetten van toeristen en de hoge prijsafspraken, hebben ons geërgerd. Maar daar hebben we ons bij neergelegd. De hernieuwde kennismaking (na 11 jaar) met Thailand was ook niet verkeerd, wat een heerlijk land. Kortom, we hebben genoten!
Iedereen bedankt voor de leuke reacties en tot gauw,

Groetjes Wim en Jenny

• 10 Februari 2015 - 12:10

Dirk Martijn:

Hoi hoi
    Ja wat een naar volk he die Russen.Haddén we in India ook last van.
    Geniet nog even van de laatste dagen en een goede reis.
    Neem wat zon mee voor ons.Groetjes Martijn

• 10 Februari 2015 - 12:12

Jacqueline:

en wat voor tattoo is het geworden?

• 10 Februari 2015 - 12:17

Gre En Wim:

Jullie hebben weer een mooie reis achter de rug , blijven doen zolang als het kan goeie vlucht terug.

• 10 Februari 2015 - 12:28

Marjan Verwer:

Hoi Wim en Jen,

Luitjes ga nog even heerlijk genieten deze dagen. Fijne vlucht en welkom thuis.

Groetjes Pim en Marjan

• 10 Februari 2015 - 12:38

Karin:

Nog ff lekker genieten en alvast n goeie terugreis xx

• 10 Februari 2015 - 12:54

Remieke:

Weer genoten van jullie reisverslag. Goede reis naar huis.

• 10 Februari 2015 - 13:19

Joke:

Wat een geweldige reis hebben jullie achter de rug. Alvast een goede reis terug en sterkte met acclimatiseren.

• 10 Februari 2015 - 13:42

Puck:

Dank je wel Jenny voor de informatieve én leuke verslagen!

• 10 Februari 2015 - 13:46

Ans:

Wat een prachtige verhalen heb je weer geschreven Jenny, en wat een mooie foto's!! Wens jullie nog plezierige dagen en een goede en veilige terugreis toe. Groetjes van ons.

• 10 Februari 2015 - 14:08

Mart En Cobi:

Fijn dat jullie weer op een mooie reis kunnen terugzien,geniet nog van de zon die is hier de komende dagenmondjesmaat en de temp daar moet je weer aan wennen.Die Russen een onbehouwen volk,zaten ook al in Tunesie 10jaar geleden.Goede vlucht terug.Groet,Mart en Cobi

• 10 Februari 2015 - 14:20

Petra:

wat een heerlijk verhaal weer

• 10 Februari 2015 - 14:24

Petra:

nog eventjes genieten en dan op naar Oeteldonk!!! Goeie reis vast xx

• 10 Februari 2015 - 15:25

Caroline:

Een mooi reisverslag weer nog even lekker genieten en weer heel terug. Gr. Caroline

• 10 Februari 2015 - 16:42

Moe Van Dijk:

Hallo kinderen hier een berichtje van moe .Laatste bericht weer gelezen en er weer erg van genoten Kijk er naar uit om jullie weer te zien.Een hele goede terugreis

• 10 Februari 2015 - 18:52

Wim En Margriet:

Hallo Wim en Jenny
    Wat vliegt de tijd !!Jullie hebben weer een fantastische reis ondernomen Bedankt voor weer de prachtige verslagen en foto's die jullie hebben willen delen met iedereen.
    Geniet nog effe !
    Goede reis terug en tot ziens.
    Wim en Margriet

• 10 Februari 2015 - 20:49

Lex De Beer:

een mooie afsluiting, we hebben weer genoten van alle verhalen. Goede reis, en tot gauw.

• 10 Februari 2015 - 23:21

John:

Het was weer een heerlijke vakantie, bedankt dat ik weer mee mocht en we zien elkaar weer in het moeras!
    Goede terugreis!

• 11 Februari 2015 - 10:21

Jannie:

Dank je wel Jenny, voor je mooie verhalen wat kan jij het toch altijd mooi beschrijven ik heb er weer van genoten ik wens jullie een goede terug reis, en tot gauw!

• 11 Februari 2015 - 13:56

Riet Kramer:

Wat heb ik weer genoten van jullie reis verslag en de mooie foto's ,goede reis terug en tot ziens!!