We zijn onderweg. - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu We zijn onderweg. - Reisverslag uit Wormerveer, Nederland van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

We zijn onderweg.

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

02 April 2010 | Nederland, Wormerveer

Amsterdam-Bali-Lombok-Gili
Trawangan

Hallo allemaal.

Hier is ons eerste teken van leven uit Indonesië. Maandag 29 maart om 2.40 uur zijn we vertrokken met Catay Pacific, naar Hong Kong, na 3.30 uur verder gevlogen naar Denpasar Bali. We waren alle twee behoorlijk moe. Prima verzorging, dat wel, maar hopeloze stoelen, geen oog dicht kunnen doen. Chaos aan de bagageband en een vrolijke show met een (gepensioneerde) drugshond bracht ons eindelijk buiten. Heerlijk al die chauffeurs(minstens 100) die met een bordje staan te wachten op hun klanten, vooral als er een bordje Mrs. Jenny en Mr. Wim tussen staat. Probleemloos rijden we naar Keke Home Stay in Sanur. Prima locatie voor één nacht. Op het strand ons eerste drankje genuttigd en daarna heerlijk gegeten. Het onweert en de regen komt met bakken uit de lucht, maar wij zitten droog en als het eten op is lopen we door de laatste spetters naar huis. De volgende dag nemen we een taxi naar Padangbai om de ferry naar Lombok te nemen. De roestige kolos bleek zeewaardig te zijn, voor iedereen genoeg ruimte om een dutje te doen en na 4 uur varen komen we aan in Lembar. Het is nog vroeg en we besluiten door te rijden naar Senggigi, dé badplaats van Lombok. We hebben nog niet het juiste gevoel bij het openbaar vervoer en belanden weer in een taxi, dat tegen onze gewoonte in. We kiezen voor Hotel Elen, onze chauffeur raad dit aan en door een steegje komen we in een mooie tuin met schone kamers. Weer prima voor één nacht. Ons volgende doel is één van de Gili Islands. We kiezen voor Gili Trawangan (het disco eiland).
En weer stinken we er in. De taxi zet ons af op een parkeerplaats waar de “Lombok Mercedissen” staan. Kleine karretjes door paardjes getrokken.. We hebben geen idee hoe ver we van de haven zijn en stappen in, dit wagentje zet ons af voor een kantoortje waar we tickets voor de boot moeten kopen. Dan wachten we tot er voldoende mensen voor een boot vol zijn. Er komen twee Engelsen bij en als we vragen hoe lang het nog gaat duren, kunnen we tegen bijbetaling met een privé boot mee. Goede raad is duur, dus we betalen en lopen naar de haven, waar het officiële kantoor is en we stappen in de normale boot waar iedereen 10.000 rps. voor heeft betaald en wij 40.000 ……. Maar dat weten we dan ook weer. Met het bootje komen we op een prachtig eiland aan en dat maakt alles weer goed, we vinden een prima adres en zijn van plan hier even te blijven om te genieten van het strand en zee, waar het prima snorkelen schijnt te zijn. Voorlopig een paar dagen rust en genieten.
We laten weer van ons horen.

Groetjes Wim en Jenny.

• 02 April 2010 - 10:11

Ronald & Jose:

Hahah, leuk om te lezen.

Wim heeft zich op laten lichten voor 2,21 euro!! :)

Heel veel plezier daar!

• 02 April 2010 - 10:49

Maurice:

Klinkt weer lekker :-)

• 02 April 2010 - 12:24

Mart En Cobi:

nou luitjes rust eerst maar eens lekker uit.zijn jullie weer bij de tijd.zal wel gaan he op een zonnig eiland.veel genoegen.

• 02 April 2010 - 13:34

Fred En Karin:

Hoi Jenny en Wim,
    ik heb al eerder geprobeerd te mailen maar je account doet 't niet.
    Het gaat prima met moe zonder katheter.
    Alleen nog en blaas onsteking die haar plaagt.
    Geniet van jullie vakantie en tot later!
    Groeten Fred en Kain.

• 02 April 2010 - 13:42

Jacqueline:

Klinkt allemaal weer lekker! Nu eerst maar genieten van de zon en de zee en al het lekkers.

• 02 April 2010 - 16:11

Hennie Krom:

Ha;;o reizigers,

Vond het erg leuk jullie bepakt en bezakt, in de trein te zien, op weg naar schiphol. Zag er "vet" uit hoor.
    Nog heel veel plezier, de komenende spannende weken.
    lieve groejes,

• 02 April 2010 - 17:11

Fam Van Gulik:

Leuk om iets van jullie te horen, maak er weer wat moois van dan kunnen wij genieten van jullie verhalen!

groetjes Ed en Lia

• 02 April 2010 - 18:41

Greet:

he lieve super stel,
    klinkt weer goed, genieten en ff f uitrusten he,
    veel liefs greet

• 02 April 2010 - 19:56

Merel :

Klinkt allemaal weer lekker! Nu eerst maar genieten van de zon en de zee.

• 02 April 2010 - 20:03

Endah: