Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

13 Maart 2013 | Vietnam, Hanoi

Hanoi.

Hallo allemaal,

Na een lange maar voorspoedige vlucht via Kuala Lumpur zijn we in Hanoi aangekomen.
We hebben voor 3 nachten een hotel in het oude centrum. Hanoi Guesthouse, prima keuze.
Nog moe van de reis lopen we door de stad naar het Hoan Kiem Lake en gaan daar op een terrasje zitten. De chaos bespringt ons een beetje. Wat een mensen, wat een verkeer. Het krioelt er van de scooters, taxi’s, riksja’s en busjes. Morgen gaan we hier nog wel eens kijken… Als we weer door de straatjes lopen voelt dat een stuk beter, overal zitten mensen op straat hun handel te verkopen, een paar krabbetjes in een bak water, kleine slakjes, die terplekke worden gegeten, vlees op een houten plank en groenten en fruit. Dit is zo leuk! We eten chicken curry en liggen om 7 uur in ons bed. Heerlijk!

Dinsdag 12 maart.
Na het ontbijt te voet de oude stad bekeken aan de hand van een uitgezette wandeling in de Lonely planet.
Grappig om te zien dat elk straatje zijn eigen koopwaar heeft. Voedsel, zijde, plakband ?!,
Speelgoed, ijzerwaren (smederijen) enz. enz.
s’Middags zijn we in een elektrisch busje door het Franse gedeelte gereden, daar brede boulevards en dure winkels. Maar minder leuk.

Woensdag 13 maart.
Door onze langzame start (heerlijk) komen we 5 minuten voor sluitingstijd aan bij het
mausoleum van Ho Chi Minh. We mogen er nog in, maar worden gevolgd door de bezemwagen. Een aantal mannetjes in bruine uniformen volgen ons op de voet. Wij zijn snelle bezoekers en in no time staan we weer buiten. We laten ons afzetten bij de brug die naar de Ngoc Son Tempel in het Hoan Kiem Lake. Mooie tempel, waar weer veel geld wordt verbrand. In een vitrine ligt een grote geconserveerde schildpad die in dit meer heeft geleefd, we zien twee van zijn kleine broertjes in het water. We regelen vandaag treinkaartjes naar Sapa. Een lange reis ( 10 uur), en we moeten er vroeg voor op staan, de wekker gaat om 4.45 uur en om 5.15 uur staat de taxi voor die ons naar het station zal brengen.
We hebben er zin in en laten weten of het er zo mooi is als wordt beweert.

Groetjes Wim en Jenny.

• 13 Maart 2013 - 12:01

Hendrik Blij:

Wim en Jenny een leuk rijsverslag en mooie foto's, zijn jukkie er ook achter gekomen waarom ze dat geld verbranden, is dat ook een of andere ritueel, geniet van de trein reis en ik hoor wel, groet hendrik en clasien.

• 13 Maart 2013 - 12:26

Cisca:

Goed te horen dat jullie al weer lekker op gang zijn. Goede treinreis, zal wel mooi zijn.
    Groetjes uit zeer koud Holland.

• 13 Maart 2013 - 12:50

Maurice:

Klinkt weer goed ! Was leuk om ff bij te chatten gisteren.

• 13 Maart 2013 - 13:14

Jacqueline:

Klinkt al weer goed, geniet er lekker van.
    We kijken uit naar een volgend verslag.
    groetjes,
    jacqueline

• 13 Maart 2013 - 13:47

Carissa:

Zo zeg, jullie zitten er meteen weer in! Veel plezier in het noorden.

• 13 Maart 2013 - 13:54

Tina:

Ha die jenny en wim. Ik zie mijzelf er al rondlopen. Hoef alleen niet zo vroeg op voor de trein. Pfff .Heerlijk in de bus. Volg jullie reis en kijkgoed naar de foto,s . Hoop dat jullie nog veel mooie dingen zien. Gr tina

• 13 Maart 2013 - 14:23

Karin Veken:

hoi luitjes, word alweer stinkend jaloers,zitten hier weer midden in de sneeuw!
    Geniet ervan en hoop dat jullie n beetje fit het vliegtuig in zijn gegaan (hihi)

• 13 Maart 2013 - 16:08

Edith:

Ziet er goed uit, gaaf hoor mooie foto,s fijne trein reis.

• 13 Maart 2013 - 17:57

Ronald Tiecken:

Hey Wim en Jenny,

Prachtige foto's. Dat is echt genieten, maar wel lange dagen zo. Pf,f zo vroeg op tijdens je vakantie :-(.
    Ik ben ook benieuwd naar de achtergrond van het verbranden van (Amerikaans) geld. Veel plezier verder!

• 13 Maart 2013 - 18:06

Piet Van Berge:

Hallo Jenny en Wim,

het zijn weer mooie verhalen en foto's! Ik ben benieuwd naar de ervaringen met de treinreis. Heel veel plezier nog!
    Gr,
    Piet

• 13 Maart 2013 - 18:10

Gre En Wim:

Dat wordt weer lekker mee reizen , in mijn gedachten, hoop nog veel mooie dingen te lezen en te zien .

• 13 Maart 2013 - 20:04

Nel Dekker:

Hoi Jenny en Wim, heel leuk omdat je zo kunt meekijken met jullie avontuur.
    Wat een ervaring, ik wens jullie veel plezier met de treinreis, zal ook vast geweldig zijn.

Goede reis !!
    Groetjes Nel Dekker.

• 13 Maart 2013 - 20:19

Ditk En Martijn De Gier:

Hoi Reizigers weer heerlijk jullie verhaal te lezen en zo een beetje mee te mogen genieten.
    Morgen een goede treinreis en nog veel meer mooie dingen zien en beleven.
    Lieve groetjes van Ons

• 13 Maart 2013 - 22:05

Lex De Beer:

Dat wordt weer leuk om te volgen, maar de foto van grote beer, o nee broer zijn kop lijkt meer op een otter dan op een schildpad. Heel veel kijk en doe plezier. En we lezen het vervolg.

• 13 Maart 2013 - 22:31

Astrid Noom:

wat n pracht verslag ga lekker genieten van jullie avonturen ,geniet hier net lekker sneeuw buitje

• 13 Maart 2013 - 23:37

Jan Van Deijzen:

Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Veel plezier nog!
    In bijna alle tempels in Vietnam wordt nepgeld verbrand als offer voor de overleden familieleden. Je kunt het kopen bij het binnengaan van de tempel, meestal Amerikaanse dollars, zélfs in coupures die men in Amerika niet kent!

• 14 Maart 2013 - 13:10

John En Hennie:

Heerlijk, en fijn dat we weer mee mogen op reis en jullie ons zo laten genieten!

• 14 Maart 2013 - 17:46

Ronald Verheul:

Leuk weer hoor. Veel plezier de komende dagen. chào!

• 14 Maart 2013 - 20:03

Wim En Margriet:

Hoi Wim en Jenny

Dat wordt weer smullen van jullie leuke verslagen , wij hopen dat de treinreis is meegevallen (toch niet weer in slaap gevallen he).
    Tot de het volgende verslag.
    Gr.Wim en Margriet

• 15 Maart 2013 - 00:43

Greet:

he lieve jullie daar.
    ziet er nu al weer goed uit ,
    heeft Wim ook n og wat geld op het vuurtje gegooid????
    warme en leive groet Greet xxx

• 15 Maart 2013 - 17:20

Nico En Margaret Tromp.: