Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Wim en Jenny Pels - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Wim en Jenny

04 Januari 2015 | Thailand, Ayutthaya

Zondag 4 januari Ayutthaya

Na het sein “brand meester” hebben we onze rugzakken weer naar de kamer gebracht en zijn de stad doorgewandeld. Eerst naar Khoa San Road, om tot de ontdekking te komen dat we in een gezelligere buurt logeren. Bij toeval komen we langs Wat Bowonniwet, een tempelcomplex dat zeker het bezoeken waard bleek te zijn, mooie gouden torens en Bhuda beelden. Het is er druk, veel mensen brengen offers en bidden. In een kleine tempel proberen mensen een muntstuk op zijn kant neer te zetten voor een Bhuda beeld, dat brengt geluk!? Heerlijk om mensen te kijken.
Onze wandeling brengt ons bij Phra Sumen Fort & Santichaiparkan Park. Het fort kunnen we niet in maar de locatie, een mooi park aan de rivier, is erg mooi. En zo komen we weer terug bij ons hotel en onder het genot van drankjes en lekker eten brengen we de avond door op het terras, helemaal niet vervelend.
Na het ontbijt gaan we met een tuk tuk naar het treinstation en nemen de trein naar Ayutthaya. Het mannetje wil ons wel naar Ayutthaya brengen, maar ik ben al zo blij dat we heelhuids het station hebben bereikt!!!! Wat een snelheidsduivel, de tuk was vast opgevoerd! Na anderhalf uur treinen zijn we op de plaats van bestemming, steken met een (overvol) bootje de rivier over naar het eiland waar Ayutthaya op ligt en vinden een slaapplaats bij Tony’s Place. Wat boffen we weer, een leuke bar/restaurant en er is nog een kamer beschikbaar, mensen na ons hadden minder geluk. Om 4 uur pikt een tuk tuk ons op en maken we een vaartocht over de rivier rond het eiland en stoppen 3 maal bij een tempelcomplex. Eerst naar Wat Phanan Choeng, met een hele grote gouden bhuda waar heel veel mensen bladgoud op de beelden plakten, toen naar Wat Phutthai Sawan, waar vuurwerk werd afgestoken en tenslotte het oudste en mooiste complex bij zonsondergang. Zeker de moeite waard. Lekker “thuis” gegeten en geborreld tot laat in de avond. Ik heb me vermaakt met het observeren van een rattengezinnetje naast onze tafel. Heel vermakelijk, maar voor de zekerheid wel m’n benen opgetrokken, ha ha. Zaterdag met de trein naar Lopburi geweest, volgens de verhalen hadden apen daar de stad in beslag genomen, maar dat viel tegen, wel veel apen op straat, maar voor de massa moesten we naar de “apentempel” dat was wel leuk, maar je kon ze beter niet voeren……erg brutaal die makaken. Bij terugkomst in Ayutthaya op het station gekeken of er plek was in de nachttrein van morgen en ja hoor, we hebben tickets! En dat valt ons erg mee want het is hier vakantie tijd en de treinen zijn steeds overvol. We hebben de volgende dag fietsen gehuurd en zo de mooie tempelcomplexen en de olifanten bekeken. Prima dagbesteding en het is hier helemaal vlak en dat mag ook wel want anders hadden onze fietsen, die zo bij het Centraal station vandaan konden komen, het niet overleefd…..Maar wat wil je voor 1 euro per dag, je blijft hier lachen. Nu nog een hapje eten en dan met een tuk tuk naar het station, waar om kwart voor 8 onze trein naar Chang May vertrekt, lekker slapen in het boemeltje dus.
Bedankt voor alle lieve reacties en tot de volgende keer,

Groetjes Wim en Jenny

• 04 Januari 2015 - 11:49

Carissa:

klinkt allemaal weer heerlijk! Geniet van de nachtrit

• 04 Januari 2015 - 11:53

Ineke:

Lieve Jen en Wim,

Het klinkt toch allemaal weer geweldig en zo te horen ook weer mazzel met de slaapplaatsen!
    Hier schijnt de zon, prima weertje dus!
    Nou geniet maar weer lekker, morgenavond zullen we er 1 of meer....op jullie drinken!!

Dsoeiiiiiiiiiiii xxx

• 04 Januari 2015 - 12:50

Jannie:

Ik heb weer genoten van je verslag en de foto's je zou er zo zin krijgen, slaap lekker in het boemeltje
    en zo als Ien al zei we gaan morgen weer i,2,3 op jullie nemen veel plezier nog.
    Groetjes......!

• 04 Januari 2015 - 12:54

Cisca:

Wat hebben jullie al weer mooie dingen gezien.prachtige foto s en de kerstroos zo mooi.
    Leuk die fietsen, wel n mooi mandje voorop!
    Dat jullie nog maar veel moois mogen zien dan genieten wij ook n beetje mee door de foto's
    Fijne reis verder.
    Liefs

• 04 Januari 2015 - 13:16

Maurice:

klinkt weer lekker hoor. Voorzichtig met de opgevoerde tukkies en veel plezier.

• 04 Januari 2015 - 14:29

Anja:

jullie ook de allerbeste wensen. Wat een mooie verslagen en foto's wat een mooi begin van het jaar. Geniet ervan.

• 04 Januari 2015 - 15:36

Karin:

Goh ziet er weer bekend uit! Echt jaren geleden dat ik daat was. Heel veel plezier nog.

• 04 Januari 2015 - 16:18

Lia:

Het begin is al super, wat ziet het er mooi en rustig uit! Geniet maar lekker verder ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag!

Liefs Ed en Lia
    ps Jenny wat zie je er goed uit!

• 04 Januari 2015 - 16:58

Wim En Margriet:

Slaap lekker in je boemeltje doet jullie wel denken aan Guus Meeuwis z'n liedje.
    Misschien leuk om daar mee in slaap te komen.
    Bedankt voor het verslag.
    W en M

• 04 Januari 2015 - 17:26

Astrid Noom :

Wat n heerlijk verslag , weer lekker genieten en tukken in de trein kijk uit naar volgende verslag .

• 04 Januari 2015 - 18:47

Gre:

Ja net wat Karin schreef , het komt mij ook erg bekend voor ,maar dat is al wat jaartjes geleden geniet van je treinreis ook erg leuk achter een gordijntje slapen met een snurkende Thai naast je .nog heel veel plezier.

• 04 Januari 2015 - 19:43

Olga:

prachtige foto's en ook een leuk reisverslag en al dit moois in nog geen week,
    Nog heel veel plezier.
    Gr.olga en Ron.

• 04 Januari 2015 - 19:48

Riet Kramer:

Jullie zijn er nog maar net, en ik geniet nu al weer van de mooie foto's en verhalen.
    Kijk al weer uit naar de volgende!
    Groetjes Riet.

• 05 Januari 2015 - 17:11

Jacqueline:

Hoi, hoi,

Lekker om alweer zulke positieve verhalen te lezen! En wat een mooie foto's alweer! Heel veel plezier. X Jacqueline, Pascal, Luuk en Fien

• 06 Januari 2015 - 21:48

Lex De Beer:

ik voel mij weer in thailand, de fietsen komen me bekend voor, maar in chang mai kan je ook mooie fietstochten maken. En de nachtmarkt met de travestieten, genoeg te doen. Veel plezier verder, en ik kijk uit naar de volgende belevenissen................... de gouden driehoek??????????????

• 13 Januari 2015 - 13:41

Joke Verzaal:

Heel leuk verslag om te lezen, prachtige foto's Jenny.
    Groetjes Joke